جوهری؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

۸۰۰ پایگاه ورزشی در کرمانشاه در امر اوقات فراغت فعال هستند

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۳:۰۴:۲۹
کد خبر: ۴۱۷۳۶۷
۸۰۰ پایگاه ورزشی در کرمانشاه در امر اوقات فراغت فعال هستند
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از وجود 474 هیات ورزشی در استان خبر داد و افزود: همه این هیات ها نه تنها در فصل تابستان بلکه در طول سال برنامه های متعددی برای جوانان و مخاطبان خود دارند و در کنار این هیات ها، بیش از 300 باشگاه خصوصی نیز فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه جوهری با بیان اینکه برخی برنامه های ورزشی عمومی و برخی دیگر تخصصی از طریق مدارس مختلف ورزشی دنبال می شود، اظهار کرد: با استفاده از مربیان توانمند در مدارس تخصصی استعدادها دنبال می شود و سعی می شود در طول سال این سرمایه های انسانی حفظ شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها از توانمندی سازمان های مردم نهاد نیز استفاده می شود اظهار کرد: برای نشاط و شادابی جامعه در شهرها و دهستان ها ساختاری مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد ایجاد شده است.

به گفته وی، کرمانشاه 60 محله دارد که با کمک شهرداری در بین محلات، بوستان ها یا اماکن عمومی امکاناتی با استفاده از مربیان توانمند برای ورزش همگانی ایجاد شده است که نه تنها در تابستان بلکه در تمام ایام سال که وضعیت جوی مناسب باشد این برنامه ها اجرا می شود.

جوهری اظهار کرد: در گذشته در سطح دهستان ها، ورزش روستایی متولی نداشت که در این مناطق ساختار مردمی ایجاد کردیم و در حد امکانات روستایی، تجهیزات ورزشی در این مناطق ایجاد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: افراد در هر محدوده سنی از مخاطبان ورزش و سرگرمی هستند و بدین شکل تقریبا با همه دستگاه ها همکاری و مشارکت داریم به گونه ای که طی جلسات گذشته برنامه اوقات فراغت با اداره اوقاف در میان گذاشته شده و از سوی دیگر با آموزش و پرورش یک خانواده را تشکیل می دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از عدم همگرایی لازم بین ارگان های مرتبط با اوقات فراغت استان اظهار کرد:

اگر بتوانیم در ارگان هایی همچون شورای آموزش و پرورش، شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان این فعالیت ها را هماهنگ کنیم به یک استان فرهنگی و ورزشی تبدیل می شویم.

وی معتقد است، ورزش بستر بزرگی است که نیاز به هم افزایی با دیگر ارگان ها دارد چرا که در کنار جذابیت های ورزشی می توان بسیاری از امور فرهنگی را دنبال کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز