اجرایی شدن طرح اشتغال حمایت شده معلولان با حمایت بخش خصوصی در کشور

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۴:۵۲:۴۱
کد خبر: ۴۱۷۴۵۱
اجرایی شدن طرح اشتغال حمایت شده معلولان با حمایت بخش خصوصی در کشور
کارشناس توانبخشی حرفه ای سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح اشتغال حمایت شده معلولان در کشور خبر داد و گفت:این طرح با حمایت بخش خصوصی اجرا می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، سیدمحمدحسن صافی روز یکشنبه در گفت و گوی با ایرنا در دزفول افزود: با توجه به هزینه بالای نگهداری معلولان و اینکه این افراد هیچگونه اشتغالی ندارند اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:طبق این طرح که با حمایت بخش خصوصی اجرا می شود معلولان در مراکز محل نگهداری تحت آموزش قرار گرفته و بخش خصوصی نیز نسبت به شناسایی استعدادهای این افراد اقدام می کند.

صافی اظهار کرد:با شناسایی استعدادهای معلولان کارفرما و بخش خصوصی با پشتیبانی مربی شغلی در بکارگیری و استخدام آنها اقدام می کند و فرد معلول توسط بخش خصوصی حمایت می شود.

کارشناس توانبخشی حرفه ای سازمان بهزیستی کشور افزود:این طرح به صورت پایلوت در 10 استان کشور از جمله خوزستان،تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، خراسان رضوی و گلستان اجرا می شود که در این راستا تاکنون سه کارگاه آموزشی در تهران و اصفهان برگزار شده است .

صافی گفت:کارگاه آموزشی سه روزه شهرستان دزفول نیز در این راستا از 21 تیرماه به مدت سه روز برگزار و آموزش های لازم به کارشناسان بهزیستی ارائه می شود.

وی گفت: بخش خصوصی با دریافت تسهیلات از سازمان بهزیستی نسبت به کارآفرینی و حمایت از افراد معلول اقدام می کند تا معلولان به اشتغال پایدار برسند و برای تامین هزینه های خود سربار نباشند.

وی از ارائه آمار در خصوص تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی کشور و افراد توانبخش خودداری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز