شناسایی ۷۶ هزار بی‌سواد در سطح استان اردبیل

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۰:۵۵:۲۶
کد خبر: ۴۱۷۴۷۴
شناسایی ۷۶ هزار بی‌سواد در سطح استان اردبیل
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون در سطح استان اردبیل ۷۶ هزار نفر بی‌سواد شناسایی شده‌اند که نیازمند سوادآموزی هستند.

به گزارش برنا،دیوان اکبری‌فر در کارگروه تهیه و تولید مواد خواندنی ساده ویژه سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: به منظور کیفیت‌بخشی و جذب مخاطبان بیشتر در امر کتاب و کتابخوانی در محتوای کتاب به ابعاد مختلف از جمله دینی، اقتصادی، اجتماعی، مهارتی، تاریخ و ادبیات باید توجه جدی شود.

وی گفت: در استان اردبیل 76 هزار بی‌سواد در بازه سنی 10 تا 49 سال شناسایی شده که برای برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر باید آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد جمع‌آوری شود تا بتوانیم در این زمینه برنامه‌های مورد نظر را اجرایی و عملیاتی کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل کاهش نرخ بی‌سوادی را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در آموزش و پرورش استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: باید در این زمینه مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای انجام شود چرا که بی‌توجی به این امر سبب بروز مشکلات فراوانی در مسیر توسعه برای جامعه می‌شود.

اکبری فر با اشاره به حمایت‌های آموزش و پرورش از افراد داوطلب سوادآموزی بیان کرد: در این زمینه طرح‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود چرا که می‌توان با آموزش افراد بی‌سواد زمینه کسب مدارج بالای تحصیلی حتی تا پزشکی و معلمی را برای افراد فراهم کرده و توسعه و پیشرفت جامعه را تسهیل و تسریع کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز