مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو

دولت گذشته از موانع توسعه منطقه بود

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۸:۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۱۷۶۱۱
دولت گذشته از موانع توسعه منطقه بود
با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گردهمایی حامیان تدبیر و امید برگزارشد.

با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گردهمایی حامیان تدبیر و امید برگزارشد.

به گزارش برنا از منطقه آزاد ماکو، حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، در گردهمایی حامیان تدبیر و امید منطقه، با بیان اینکه در دولت گذشته استاندار آذربایجان غربی از موانع توسعه منطقه بود، اظهار داشت: علی رغم اینکه بزرگترین مرز زمینی کشور را داشتیم، ریالی از اعتبارات آن صرف تکمیل فرودگاه ماکو در گذشته نشد و این فرودگاه تبدیل به محل رژه ستادهای انتخاباتی شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام مناقصات فرودگاه به صورت رسمی و قانونی انجام شده است، خاطر نشان کرد: نزدیک به 50 میلیارد تومان برای فرودگاه هزینه شده و امروز 90 درصد تجهیزات فرودگاه خریداری شده است.

فروزان در ادامه با اشاره به اینکه سال 92 حدود 230 میلیون دلار کالا از این منطقه ترخیص شده، که درآمدهای ناشی از آن، همگی در خارج از منطقه هزینه شده است، تصریح کرد: این در حالی است که ترخیص کالا در سال 94 به حدود 500 میلیون دلار رسیده است و درآمدهای حاصل از آن نیز در منطقه هزینه شده است. وی ادامه داد: گمرک بازرگان تنها گمرک زمینی کشور است که با این حجم مبادلات، از یک جاده 11 متری برخوردار است.

وی افزود: پایانه صادراتی منطقه حجم ترخیص کالا در منطقه را به یک میلیارد دلار می رساند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد همچنین با اشاره به تعریض جاده های منطقه گفت: سال جاری چهاربانده کردن جاده ماکو - مرگنلر به طول 40 کیلومتر آغاز شده است و تعریض جاده های شوط، ساری سو و کشمش تپه اجرایی شده و به شدت در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های سازمان به آموزش و پرورش منطقه، خاطر نشان ساخت: تاکنون آموزش و پرورش برای توسعه مدارس، ریالی هزینه نکرده است.

مدیر عامل از تخصیص 4 میلیارد تومان برای مرمت کاخ باغچه جوق در بودجه سال 95 خبر داد و تصریح کرد: مطالعات این کاخ، جزء بهترین مطالعات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی است.

فروزان با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه گذاری بدون زیرساخت وارد منطقه نمیشود، افزود: ماکو تنها شهر استان آذربایجان غربی است که دو سرمایه گذاری خارجی را جذب و اجرایی کرده است. 

وی در بخش دیگر سخنان خودگفت: با برخی اقدامات مردم منطقه را ناامید نکنیم، چگونه اصلاح طلبانی هستیم که دست اندرکاران دولت روحانی را دزد و خائن می نامیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: حسابرسان و بازرسان سازمان های نظارتی کشور شفافیت عملکرد سازمان را تایید کرده اند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه به سوالات حاضران گردهمایی حامیان تدبیر و امید این چنین پاسخ داد: طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی، فنس کشی تنها برای توسعه صنعت قابل قبول است و برای بازارچه مرزی کمکی نخواهد بود و ماکو تنها منطقه ای است که 100 درصد اعتبارات عمرانی اش را جذب کرده و سازمان قادر به اضافه و کم کردن یک وجب زمین به منطقه نیست.

وی همچنین در ادامه در خصوص تعریض خیابان امام اظهار داشت: برای تعریض خیابان امام (ره) ماکو، طی صورت جلسه ای شهرداری موظف به ارائه 10 هکتار زمین به منطقه شده بود و سازمان بازارچه ای برای کسبه این محل بسازد که قول شهرداری محقق نشد و کمک سازمان به شهرهای منطقه موردی است و شهرداری ها باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان از انتصاب دومین زن در پست مدیریتی سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: حدود 30 نخبه دانشگاهی منطقه را در سازمان جذب کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز