فرماندار ملایر:

یکی از مهمترین ثمرات اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال پایدار در کشور است

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۸:۴۷:۴۷
کد خبر: ۴۱۷۶۵۸
یکی از مهمترین ثمرات اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال پایدار در کشور است
عبدالعظیم رضایی یکی از مهمترین ثمرات اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست و تصریح کرد: در این زمینه ما نیز در شهرستان ملایر به دنبال ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری تا حد توان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر ؛ فرماندار ملایر که در نشست با اصحاب رسانه های این شهرستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: در این زمینه 6 کمیته برای تحقق این امر در این شهرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ها و جلسات تشکیل شده این کمیته‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و بازدید هفتگی از واحدها به ویژه واحدهای مشکل‌دار در دستور کار مسؤولان قرار گرفته است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از کارخانجات و واحدهای تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات آنها بررسی شده است افزود: بعد از بررسی، این واحدهای تولیدی به ستاد تسهیل استان برای رفع مشکلات موجود معرفی می‌شوند.

وی یکی از مهمترین ثمرات اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست و تصریح کرد: در این زمینه ما نیز در شهرستان ملایر به دنبال ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری تا حد توان هستیم.

رضایی، خطاب به مدیران و مسؤولان گفت: با مدیریت جهادی باید برای رسیدن به این اصل مهم در کشور تلاش کنید.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ایجاد 157 شغل جدید در سال جاری در ملایر افزود: علاوه بر آن تعداد یکصد نفر نیز در واحدهای تولیدی پوشاک در بخش زند مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین واحدهای تولیدی ملایر در سال‌های گذشته شرکت ذوب آهن جعفری بوده است، افزود: این شرکت به خاطر رکود و مشکلات مدیریتی دو سال است که تعطیل شده است.

رضایی تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار و کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس و مسؤولان، مشکلات این شرکت برطرف شده و به زودی شاهد بازگشایی مجدد آن خواهیم بود.

وی راه‌اندازی خط تولید کارخانه کیان کرد و شرکت کیان وینسا را از دیگر خبرهای خوش بازگشایی واحدهای تولیدی ملایر دانست و گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی بدهی بانکی و سرمایه درگردش و افزایش هزینه‌های تولید است به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

فرماندار ملایر در ادامه با بیان اینکه کارخانه‌های کشمش ملایر نیز طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند افزود: با توجه به افزایش تولید کشمش در شهرستان شاهد رفع مشکلات این واحدها نیز خواهیم بود.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات کارخانه‌های کشمش شهرستان ملایر نیز 6 کارگاه به ستاد تسهیل تولید استان معرفی‌ شده است تا پیگیر مشکلات این واحدها باشند.

وی در ادامه با اشاره مشکلات صنعت گردشگری در ملایر نیز گفت: شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌های بالای تاریخی و تفریحی است که می‌طلبد توجه بیشتری به صنعت جذب توریسم در شهرستان شود.

رضایی با اشاره به مکان‌های تاریخی از جمله شهر زیرزمینی سامن، یخچال میرفتاح، بام ملایر، روستاهای هدف گردشگری، مکان‌های تفریحی و... افزود: توانمندسازی این بخش از ظرفیت شهرستان نیازمند اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر زیرزمینی سامن به خاطر نبود اعتبارات نیمه‌کاره باقی مانده است، گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم ملایر در مجلس، قرار است رئیس میراث فرهنگی کشور برای بازدید از این مکان تاریخی به شهرستان بیاید.

فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: برای تکمیل شهر زیرزمینی سامن به دنبال اعتبارات ملی هستیم تا بتوانیم هر چه سریعتر شاهد افتتاح این مکان ارزشمند تاریخی و جذب گردشگر باشیم.

وی همچنین به بحث مهم مسائل فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در همین راستا فرمانداری ملایر در سال‌ جاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان را ساماندهی کرده است.

رضایی با بیان اینکه کمیته‌های 10گانه شورا تلفیق شده و به چهار کمیته کاهش پیدا کرده است، گفت: برنامه‌ها و اهداف به کمیته‌ها اعلام شده و این شورا به صورت ماهانه با حضور یکی از نمایندگان مردم ملایر در مجلس برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز