هاشمی نشست شورای برنامه ریزی وتوسعه استان تهران تاکید کرد:

دستگاه های اجرایی باید با تمام قوا برای برگزاری سرشماری وارد شوند

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۲:۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۱۷۹۰۵
دستگاه های اجرایی باید با تمام قوا برای برگزاری سرشماری وارد شوند
استاندار تهران گفت: مهمترین اصل در سرشماری آگاه سازی مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، سیدحسین هاشمی در سومین نشست شورای برنامه ریزی وتوسعه استان تهران با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهرماه امسال گفت:‌لازم است با هماهنگی دستگاه ها نگاه مردم نسبت به سرشماری تغییر کند تا نتایج مثبتی از اجرای آن حاصل شود.

وی افزود:‌ بهره گیری از فضای مجازی و اتخاذ تصمیمات تشویقی برای برگزاری بهتر سرشماری می تواند در اجرای این موضوع مهم اثر گذار باشد.

هاشمی با اشاره به وسعت آپارتمان نشینی در استان تهران و نقش مدیران ساختمان ها در ارایه آمار صحیح تصریح کرد:‌لازم است با هماهنگی مدیران ساختمان ها آمار آپارتمان نشینان در تهران  پیش از برگزاری سرشماری مشخص شود.

استاندار تهران گفت: دستگاه های اجرایی باید با تمام قوا برای برگزاری سرشماری وارد شوند.

وی همکاری شهرداری در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مهم دانست و عنوان کرد:‌ با همکاری متروی تهران می توان برای ماموران سرشماری کارت افتخاری صادر کرد.

هاشمی سرشماری را در برنامه ریزی های آینده کشور مهم برشمرد و افزود: مهمترین اصل در سرشماری آگاه سازی مردم است.

استاندار تهران به اهمیت تفکیک جمعیت استان از نظر ساکنان دایمی و ساکنانی که از شهرستان به طور موقتی در تهران حضور دارند اشاره کرد و گفت:‌ دستیابی به آمار جمعیت واقعی استان تهران می تواند در برنامه ریزی های سایر بخش های کشور نیز مهم باشد.

هاشمی برگزاری اینترنتی سرشماری را در افزایش سرعت و دقت دستیابی به نتایج مهم برشمرد و افزود:‌ توجه به بهره مندی روستاها از امکانات ثبت نام اولیه ضروری است .

وی در بخش دیگری از سخنانش به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: برای واگذاری ها باید افراد دارای صلاحیت مورد توجه باشند.

هاشمی عنوان کرد: با کمک دستگاه های ملی پروژه هایی که در تهران قابل واگذاری هستند منعکس شوند.

گفتنی است، در پایان نشست شورای برنامه ریزی استان تهران با حضور اعضای اصلی شورا رای گیری برای ایجاد شهرک صنعتی در قرچک و همچنین انتزاع روستای اورین از همدانک و پیوستن به نسیم شهر انجام شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز