مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

۱۲باب واحد آموزشی در ناحیه مهرگان به بهره برداری خواهد رسید

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۸:۳۹
کد خبر: ۴۱۷۹۳۱
۱۲باب واحد آموزشی در ناحیه مهرگان به بهره برداری خواهد رسید
حامد مانی فر: عملیات اجرایی ساخت بیش از 12باب واحد آموزشی از منابع سازمان ملی زمین و مسکن توسط راه و شهرسازی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: پروژه مسکن مهر با همه کاستی های موجود که کم و بیش در فضاهای شهری نوساز وجود دارد، در مقایسه با سایر پروژه های مسکن مهر در کشور از جایگاه مناسب و ممتازی برخوردار بوده و این نتیجه تلاش و همبستگی همه متولیان امر است.

مانی فر افزود: اداره راه و شهرسازی بدون اینکه بخواهد برای تامین منابع و یا رفع مشکلات خود از جایی کمک بگیرد، با همه تنگناهای مالی موجود از منابع درون سازمانی سعی در تامین خدمات روبنایی و فراهم کردن شرایط مناسب زندگی در ناحیه شهری مهرگان داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی بر اساس قانون، تعهدی در زمینه احداث مدارس ندارد گفت: با این وجود و با توجه به اولویت دار بودن تامین نیازهای آموزشی مردم عزیز در ناحیه شهری مهرگان، اداره کل راه و شهرسازی توان خود را بکار بسته تا بخشی از این خدمات را تامین کند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد آرامش و آسایش ساکنان ناحیه شهری مهرگان، عملیات اجرایی ساخت بیش از 12باب واحد آموزشی از منابع سازمان ملی زمین و مسکن توسط راه و شهرسازی در حال انجام بوده که از این تعداد، 5واحد آموزشی تکمیل شده و جهت بهره برداری به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مانی فر در ادامه افزود: در حال حاضر 8واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان در حال بهره برداری است که از این تعداد، 5باب آن توسط راه و شهرسازی احداث شده و برای ساخت یک باب دیگر نیز کمک 4میلیارد ریالی انجام گرفته شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر احداث و تکمیل 5واحد آموزشی در مهرگان و تحویل به آموزش و پرورش، 3باب مدرسه نیز تا مرحله اسکلت و سقف، احداث شده و جهت تکمیل و بهره برداری به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آسایش و آرامش ساکنین مهرگان در اولویت اول راه و شهرسازی قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر 8مدرسه فوق که توسط راه و شهرسازی و از منابع سازمان ملی زمین و مسکن احداث شده، 2باب واحد آموزشی دیگر نیز با حمایت راه و شهرسازی و مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری محمدیه تا مرحله اسکلت و سقف، انجام و جهت تکمیل و بهره برداری به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مانی فر با اشاره به اینکه 58واحد آموزشی در ناحیه شهری مهرگان پیش بینی شده، یادآور شد: با توجه به افزایش جمعیت روزافزون این منطقه باید دستگاه ها و ارگان های مسوول و مرتبط به این حوزه با برنامه ریزی دقیق نیازهای موجود در این بخش را برطرف کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: نباید با بکار بردن عباراتی چون منطقه محروم و ساکنان بی بضاعت، انگیزه و اعتبار سکونت در ناحیه شهری مهرگان را از بین برد. سیاست های نظام و دولت بر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و ایجاد بازار رقابتی قرار گرفته و راه و شهرسازی نیز قصد دارد تلاش خود را برای تحقق این برنامه ها به کار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در ناحیه شهری مهرگان و فعالیت موثر آن موجب افزایش کیفیت زندگی شهری در مهرگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اساسی ترین اولویت ما در پروژه های مسکن مهر افزایش بسترهای ارایه خدمات شهری و امکانات شهرنشینی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز