مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد خبر داد:

حضور فعال جوانان در عرصه دیپلماسی عمومی و مدیریت شهری در سطح جهان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۴:۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۱۸۰۰۲
حضور فعال جوانان در عرصه دیپلماسی عمومی و مدیریت شهری در سطح جهان
مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از حضور فعال جوانان شهر بهشت در برنامه‌ها و رویدادهای بین‌المللی و ارتقا جایگاه جوانان در عرصه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هادی قاسم‌پور امروز اظهار کرد: به منظور رویدادهای بین‌المللی مشهد 2017 و  تفاهم‌نامه منعقد شده با مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری، چهارمین اجلاس " مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی " به میزبانی شهرداری مشهد در 1395 برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوانان شهر بهشت توانمندی خود را در برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای بین‌المللی نظیر نخستین نشست استراتژیک جوانان متروپلیس در مشهد 1394 و یازدهمین کنگره جهانی متروپلیس در حیدرآباد هندوستان در مهرماه 1394 به خوبی نشان داده‌اند.

قاسم‌پور با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد اکثر جوانان جهان (حدود 85%) در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که حدود 60% در آسیا هستند؛ گفت: علاوه بر این، پیش بینی شده است که این آمار تا سال 2025 به 89.5% افزایش یابد؛ لذا نادیده گرفتن این جمعیت عظیم برای شهرها ممکن نیست زیرا جوانان شالوده اصلی رشد در کلان‌شهرها هستند.

مشاور شهردار در امور جوانان بیان کرد: جوانان، در صورت داشتن فرصت، نیروهای پرانرژی، خلاق و پیشگام در جوامع هستند و باید در "برنامه‌های رشد و سیاستگذاری‌ها" که امری ضروری برای دولتمردان است، در نظر گرفته شوند.

قاسم‌پور پیشگام بودن دولت‌های محلی و شهرداری‌ها را در این زمینه امری ضروری دانست و افزود: جوانان تحصیل کرده را در برنامه‌های مختلف دخیل کرده و فضاهای پویا و مفید برای آنان فراهم شود تا بتوانند توانایی‌هایشان را نشان داده و عضوی از شورای سیاست‌گذاری برای شهرشان باشند.

وی در ادامه این رویکرد را انقلابی و مولد برشمرد و تاکید کرد: کلان‌شهرها شهروندانی را که در تمام زمینه‌ها (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی و غیره) می‌توانند برای شهرشان مفید باشند جذب و فعال می‌کنند.

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اذعان کرد: گروه مشاوران جوان با هشت سال تجربه موفق در همکاری با جوانان و شهرداری، به عنوان نمونه‌ای موفق از مشارکت جوانان در مدیریت شهری در عرصه ملی و بین‌الملل شناخته شده است که با برنامه‌ریزی رویدادهای بین‌المللی تلاش می‌کند نقش و جایگاه جوانان در شهرها را ارتقا دهد.

قاسم‌پور به شبکه‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی با رویکرد فعال‌سازی جوانان در عرصه مدیریت شهری اشاره و خاطرنشان کرد: به روش‌های گوناگون مسایل و مشکلات جوانان در کلان‌شهرهای جهان را دریافت می‌نماید.

وی در پایان از همه‌ی جوانان و نهادهای مرتبط جهت تعامل و همکاری در این عرصه دعوت نمود تا با کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، به سایت https://javan.mashhad.ir مراجعه نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز