حمیدرضا گرشاسبی درباره انتقال امتیاز نفت گفت:

تمام تلاشمان را برای ماندن نفت در پایتخت انجام دادیم

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۵:۰۲:۱۸
کد خبر: ۴۱۸۰۳۶
تمام تلاشمان  را برای ماندن نفت در پایتخت انجام دادیم
اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد که فروش امتیاز باشگاه نفت تهران به عنوان یک باشگاه سازنده و اخلاق مدار، ضربه ای جبران ناپذیر به فوتبال استان تهران و کشور است.

به گزارش سر پرستی خبر گزاری برنا در استان تهران، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص فروش امتیاز باشگاه نفت تهران به عنوان یک باشگاه سازنده و اخلاق مدار  اطلاعیه ایی را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: برای حفظ تیم نفت در تهران باید حداقل ۱۵ میلیارد تومان بدهی به علاوه هزینه خرید امتیاز این تیم تقبل شود، موضوعی که تاکنون هیچ شخص یا سازمان مستقر در پایتخت حاضر به تقبل آن نشده است.

وزارت نفت به عنوان متولی این باشگاه از یک سال پیش رسما اعلام کرده که بر اساس قانون نمی‌تواند تیمداری کند و در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستا از اواخر لیگ پانزدهم طی مکاتبات رسمی به نهادهای مرتبط اعلام کرد که نفت تهران فصل آینده نمی‌تواند در زیر مجموعه وزارت نفت فعالیت کند و در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستا وزارت نفت در گام اول ایجاد تدابیری هماهنگ شده برای منفک شدن این تیم از بدنه وزارت نفت را خواستار شد، اما پیگیری‌ها و تلاش‌های این وزارتخانه در نهایت هیچ نتیجه‌ای نداشت تا اینکه وزارت نفت با تشکیل کمیته‌ای اقدام به اعلام مزایده تیم نفت کرد.

در این اطلاعیه به نقل از حمیدرضا گرشاسبی، نماینده وزارت ورزش و جوانان در کمیته‌ مزایده نفت تهران و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران آمده است: چهار ماه است که مسئولان وزارت نفت اصرار بر فروش تیم دارند. تمام پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم که وزارت نفت را از این موضوع منصرف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان شخصا بارها در مورد عدم فروش این باشگاه با مقامات مسئول صحبت کرده، اما وزارت نفت یک حرف را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید آن هم این است که ما نمی توانیم تیمداری کنیم. هر کسی که می‌خواهد این تیم را در تهران حفظ کند پا پیش بگذارد و تیم را بخرد. ما تلاش کرده‌ایم که این اتفاق رخ ندهد، ولی هیچ فردی حاضر به تقبل هزینه‌های نفت نشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه به نقل از گرشاسبی تاکید شده است: پس از اعلام مزایده و نشر آگهی مزایده، سه خریدار برای خرید نفت پیدا شدند یکی باشگاه ملوان و دو شرکت خصوصی. یکی از شرکت‌ها مراحل مزایده را رعایت نکرده بود که از چرخه مزایده حذف شد. یک شرکت خصوصی به همراه باشگاه ملوان قیمت دادند. قیمت پیشنهادی ملوان ۶.۵ میلیارد تومان به انضمام پرداخت ۱۵ میلیارد تومان بدهی این باشگاه بود.

پیشنهاد شرکت خصوصی نیز پرداخت یک میلیارد به انضمام پرداخت بدهی باشگاه نفت بود که در نهایت چون پیشنهاد ملوان بالاتر بود، علی‌القاعده ملوان می‌توانست برنده این مزایده باشد. چون اصرار بر این بود که نفت در تهران بماند به شرکتی که قیمت ارائه کرده بود مجددا اعلام کردند که قیمتش را افزایش دهد تا این تیم را به آن شرکت واگذار کنند، ولی شرکت حاضر نبود این مبلغ را افزایش دهد.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حال تیم متعلق به وزارت نفت است و آنها هم نمی‌خواهند تیمداری کنند. خریدار تهرانی هم پیدا نشده است. ما هم مخالف خروج این تیم از تهران هستیم، اما در این شرایط چه کار می‌توان کرد. بارها به مسئولان نفت گفته بودیم که خروج تیم های تهران از استان، خیانت به ورزش کشور است، اما آنها یک جواب مشخص و منطقی داشتند. می گفتند شما در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پول ما را بدهید و تیم را بردارید.

در بخش پایانی اطلاعیه به نقل از نماینده وزارت ورزش و جوانان آمده است: دو مرحله از تکمیل فرایند مزایده باقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانده است. یکی این که فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل باید مجوز انتقال بدهد و مرحله بعدی تاییدیه کمیسیون ماده "۵" اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است. اگر فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل مخالف انتقال نفت به انزلی است، می‌توانند مجوز ندهد و ما نیز با انتقال هر تیمی از تهران به سایر استان ها مخالف هستیم. انشاالله که مدیران کلان نفت با تدبیر نسبت به ابقا این تیم سازنده تجدیدنظر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز