فرماندار خرم آباد در همایش سالروز حماسه ۲۴ خردادماه :

حماسه ۲۴ خردادماه روز عبور از مرحله افراط به مرحله اعتدال وعقلانیت است/مردم لرستان همانند سال ۹۲ همچنان در مسیر عقلانیت واعتدال حرکت می کنند/با وحدت وهمدلی دوباره باعث انتخاب مجدد دکترروحانی خواهیم شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۳۲:۳۰
کد خبر: ۴۱۸۳۲۲
حماسه ۲۴ خردادماه روز عبور از مرحله افراط به مرحله اعتدال وعقلانیت است/مردم لرستان  همانند سال ۹۲ همچنان در مسیر عقلانیت واعتدال حرکت می کنند/با وحدت وهمدلی دوباره  باعث انتخاب مجدد دکترروحانی خواهیم شد
فرماندار خرم آباد تاکید کرد:برخی ها احساس نکنند اگر بواسطه اتفاقاتی که در انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی افتاد ورنگ وبوی مجلس لرستان رنگ وبوی مجلس امید نبود،احساس کنند واین امید را داشته باشند که سال آینده هم همین گونه است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، فرماندار خرم آباد در همایش گرامیداشت سالروز24 خردادماه وپیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92  گفت: حماسه 24 خردادماه ایامی است که در آن روز  از مرحله افراط به مرحله اعتدال ومیان روی عبور کردیم .

حبیب  الله خجسته پور افزود:در این ایام   قطار اجرایی ما از مسیری که خارج شده بود بود در مسیرعقلانیت قرار گرفت وسکانداری دولت وقوه مجریه مابه دست مردی از جنس اعتدل رسید .

وی با بیان اینکه عدم حضور وعدم مشارکت بسیاری از دوستان درآغازین روز های  جریان انتخابات هیچ نشانی از ترس نداشت ، تصریح کرد:حضور فعالان سیاسی با آن حرارت در روز های نخست جریان انتخابات  به واسطه رفتارها ورنجها ومرارت هایی بود که در آن هشت سال دولت قبل بر این عزیزان  رفته بود وهمچنین به واسطه  دلخوری هایی بود که  از این شیوه دموکراسی داشتند .

خجسته پور ادامه داد: اما با به میدان آمدن بزرگان وتجمیع آنها اجماع اصلی حاصل شد وآن حماسه بسیار بزرگ در 24 خرداد رقم خورد.

وی با بیان اینکه  مفتخر هستیم که در استان لرستان نیز همراه با همه کشور رای مردم به سمت اعتدال وعقلانیت حرکت کرد اظهار داشت:امروز هم اعلام می کنیم مردم لرستان  همانند سال 92 همچنان در مسیر عقلانیت واعتدال حرکت می کنند.

فرماندار خرم آباد تاکید کرد:برخی ها احساس نکنند اگر بواسطه اتفاقاتی که در انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی  افتاد ورنگ وبوی مجلس لرستان رنگ وبوی مجلس  امید نبود،احساس کنند واین امید را داشته باشند که سال آینده هم همین گونه است .

خجسته پور با تاکید براینکه مردم لرستان کماکان در مسیر عقلانیت واعتدال واصلاح امور حرکت خواهند کرد اظهار داشت: اما ممکن است این سوال ایجاد شود که جناب دکتر روحانی وتیم ایشان در این سه سالی که درکشور ما قوه اجراییه را به دست گرفته اند چه اتفاقی افتاده است؟ .

وی  مهمترین  تلاش جناب دکتر روحانی را عمل به وعده هایش دانست وگفت: ایشان در ضمن وعده های مختلفی که داد سه وعده راسرلوحه  وعده های خود اعلام  ومعرفی کرد که در راس وعده های ایشان احیای اخلاق بود.

خجسته پور بیان کرد:اگر ما می خواهیم که مسیر اعتدال ادامه پیدا کندبایددر راس همه  برنامه های خود اخلاق اجتماعی را مد نظر قرار دهیم.

 وی با بیان اینکه کلیت اخلاق توسط جناب روحانی وتیم همراه وی در این کشور نهادینه شده است خاطر نشان کرد:اما متاسفانه در لایه های زیرین جامعه بالاخص در فضای مجازی شاهد هستیم که بعضا رفتارها از حدود اخلاق عبور می  کند.

خجسته پور یادآورشد: آن الفاظی که پشت تریبون ها وبین روسای قوه  ما رد وبدل و  به کار برده می شدوآن رفتار هایی که در دل مجلس ما پیاده می شد امروز دیگر رنگ وبویی ندارد و علت آن  عملی شدن اولین وظیفه  رییس جمهوری یعنی احیای اخلاق  در جامعه بود.

فرماندار خرم آباد با اشاره به وضعیت کشورقبل از سال 92 ، دومین  وعده رییس جمهوررا  نجات اقتصادی وسومین وعده وی را  تعامل با جهان  برشمرد وگفت: این  دو موضوع ودو پدیده  ارتباط تنگاتنگی با هم دارندبه این معنی که اگر ما می خواهیم اقتصادمان نجات پیدا کند باید با جهان تعامل داشته باشیم .

خجسته پور به موضوع برجام وموفقیت های حاصل از آن اشاره کرد وافزود: درست است برجامی که به تصویب رسیده است هنوز به  نقطه های نهایی نرسیده است اما همین مقدار وهمین اندک تعهدات نیز به گونه ایی بوده است که کشور را از انزوا خارج کرده است .

وی با بیان اینکه قبل از برجام کجا بودیم  وامروز کجاییم  بیان داشت:  همان طوریکه مطلع هستید قطعنامه هایی که در شورای امنیت سازمان ملل  تصویب شده بود شش قطعنامه  آن ذیل فصل هفتم بودو اهل علم می دانند که قطعنامه های فصل هفتمی که بایدبرمبنای فصل هفتم عمل شود.یعنی جنگ درگیری وخونریزی .

خجسته پور ادامه داد: یک لحظه به این فکر کنیم اگر شیخ اعتدال پیروز نمی شد واگر این مذاکرات به اینجا نمی رسید الان وضعیت ما چگونه بود؟ آیا این امنیت را داشتیم که در زیر این سالن بنشینیم ودرخصوص این موارد صحبت کنیم ؟لذااگر تنها دست آورد برجام باطل شدن این شش قطعنامه هم باشد برای ما کفایت می کند.

وی با بیان اینکه دست آوردهای برجام به اینجا ختم نمی شود  تصریح کرد:دوازده سال ما در تریبون های مختلف شعار می دادیم که انرژی هسته ایی حق مسلم ماست  و منظوراز این شعار ها هم  غنی سازی بود ول ی با افتخار می بینیم که کشور ما به همت دولت تدبیر وامیددر زمره کشورهایی قرار دارد که حق غنی سازی آن توسط کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است.

خجسته پور با تاکید بر اینکه برجام یک سند اقتصادی نیست خاطر نشان کرد : برجام بنا است موانع را از سر راه توسعه اقتصادی بردارد وشرایط را برای پیشرفت کشور تسهیل کند.

وی با اشاره به شرایط تحریم های تحمیل شده بر کشور قبل از سال 92 عنوان کرد:  ده مورد تحریم  متفاوت را بر فروش نفت ما بسته  وکشتیرانی وسیستم بانکی مارا تحریم کرده بودند؛ سهم فروش نفت ما به زیر هزار رسیده بود  ومشتریان ما تا حد پنج کشور کاهش یافته بودند و فراتر از این قرار بود این پنج کشورهم هر شش ماه فروش خودرا کاهش دهند وکلاخواستند اندک مبادلات تجاری  را با مانیز قطع کنند وکشور ما را با تهدید های نظامی وتحریم های اقتصادی به سمتی ببرند تا اولا نظام جمهوری اسلامی را تغییر داده  ودوما سیاستهای کلی نظام را تغییر بدهند ولی توسط حرکت دولت تدبیر وامید  همه این خطرات برداشته شد واکنون طبق آمار وزیر نفت ما به دو میلیون بشکه رسیده ایم ومبادلات تجاری ما برقرار شده است.

خجسته پور تاکید کرد:همه ما به عنوان کسانی  که مسیر اعتدال وعقلانیت را برگزیده اند موظف هستیم تا شرایطی ایجاد کنیم که مردم این فرایند تغییر را احساس کنند.

فرماندار خرم آبادبه دست آوردهای  دولت تدبیر وامید  برای لرستان اشاره کرد وگفت: آمار وارقام وتحلیل ها نشان می دهد که برنامه های دولت دکتر روحانی بر لرستان تاثیر گذار بوده است .

وی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی واقدام وعمل ، اظهار کرد: دولت تدبیر وامید به دنبال دستور مقام معظم رهبری یک اصول دوازده گانه را تصویب کرد اما استان لرستان توانست بهره بیشتری  از این موضوع ببرد.

خجسته پور با اشاره به معرفی  لرستان  به عنوان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی به واسطه حضوروتلاش های  استاندار لرستان،  یادآوری کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی بنا است  با  فعالیت های عمرانی واقتصادی  در لرستان بیش از هفت هزار میلیاردتومان هزینه شودکه 20 درصد از آن توسط منابع دولتی و80 درصد از آن توسط بخش خصوصی واز تسهیلات بانکی تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه بایددر ادامه مسیر برمبنای این اصول اقتصاد خود را در برابر تکانه های خارجی وداخلی مقاوم سازی کنیم  ،خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی  نباید به اقتصاد ریاضتی تعبیر شود بلکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم ساختن اقتصاد بومی وداخلی خود ودر این راستا ستاد فرماندهی  اقتصاد مقاومتی  به ریاست دکتر جهانگیری تشکیل شد ووزیر کشور موظف شد که بر اجرای این طرح ها نظارت داشته باشد.

خجسته پور با بیان اینکه وزیر کشور خود در سفرهای مکرر فضا را رصد خواهد کرد ،ادامه داد:قرار است که این موانع را برای ما بردارندودر این مسیری که ازقافله توسعه عقب مانده ایم حرکت کرده وبه حداقل وضعیت مطلوب برای مردم برسیم .

وی با اشاره به اینکه هر ده روز یک بار جلسات اقتصاد مقاومتی ویژه سه استان پایلوت از جمله لرستان  در دفتر وزیر تشکیل می شود تصریح کرد: اکنون این جلسه درحال تشکیل است واستاندار لرستان به همین خاطر  نتوانست در این همایش حضور داشته باشد .

خجسته پور کاربرد اقتصاد مقاومتی والگو شدن را برداشتن  موانع بخش خصوصی و بانکی عنوان کرد وگفت: .یکی از مشکلات ما موارد منابع ومصارف است وهمین مانع توسط ستاد اقتصاد مقاومتی برداشته شده است .

وی این موفقیت ها را محصول تلاش ها وبرنامه های دولت تدبیر وامید ومدیریت ارشد استان  دانست و ابراز امیدواری کرد: با همت همه مردم ومشارکت همه دلسوزان دولت تدبیر وامید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در این استان نهادینه  کرده  وپیش برویم.

فرماندار خرم آباد در ادامه سخنان خود دلیل پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 24 خرداد 92  را وحدت کلمه بین همه اعتدالیون واصلاح طلبان وبزرگان در حمایت از دکتر روحانی عنوان کرد و افزود: ایثارگری دکتر عارف در روز های منتهی به انتخابات  از عوامل عمده پیروزی دکتر روحانی بوددوامروز که در آغاز آخرین سال دوره اول ریاست جمهوری روحانی هستیم  بیش از پیش به این وحدت نیازمندیم .

حبیب الله خجسته پور با تاکید بر اینکه انتظار داریم همه کسانی که دل در گرو مملکت واصلاحات واعتدال دارندزیر یک خیمه جمع شوند وبرای پیروزی مجدد جناب دکتر روحانی تلاش کنند، خاطر نشان کرد:  مافراتر از این جمله نداریم که برادر رییس جمهور اسبق ما جناب "محمد رضا خاتمی"  اعلام کرد که برای پیروزی دکتر روحانی ومانع شدن از پیروزی کسانی که در مسیر افراط قرار دارند حاضرم جان خود را هم تقدیم کنم حالا وقتی که اطلاعات وتحلیل های آنها نشان می دهد که ما در این مسیر جان خود را هم باید فدا کنیم پس  موظف هستیم که در این راه  وحدت وهمدلی خود را حفظ کنیم .

 خبرنگار: رضا جودکی نژاد

 

 

 

نظر شما