تاکید استاندار قزوین:

مدیران حق ایجاد مانع در کار سرمایه گذاران را ندارند

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۳:۳۲:۲۴
کد خبر: ۴۱۸۳۹۴
مدیران حق ایجاد مانع در کار سرمایه گذاران را ندارند
فریدون همتی: مدیران نباید با مراجعه به دستورالعمل ها و بخشنامه ها به دنبال ایجاد مانع برای کار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشند و مدیرانی که در پی موانع تراشی در این زمینه هستند حق ادامه کار نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه خدمات سرمایه گذاری استان اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان بایستی فضا را برای سرمایه گذاران داخلی و به ویژه سرمایه گذاران خارجی با ثبات نشان دهند زیرا بی ثباتی در این حوزه بسیار خطرناک است و بدترین آفت برای بخش اقتصادی در استان است.

استاندار قزوین در ادامه تاکید کرد: مدیران استان می بایست با سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که مراجعه می کنند بهترین برخورد را داشته باشند و موانع را مرتفع کنند و اگر خواستند نه بگویند یا در مواردی که درخواست آنها امکان پذیر نمی باشد نیز بایستی این کار را با تشویق به کار، با ظرافت انجام دهند و راه را برای همکاری های دیگر هموار سازند.

همتی ادامه داد: اگر سرمایه گذاری در استان به دستگاه های اجرایی مراجعه می کند، معطل بماند و یا ناامید شود مسوول این امر مدیران مربوط می باشند و بایستی برای این مساله پاسخگو باشند.

استاندار قزوین اضافه کرد: واحدهای تولیدی که با مواد اولیه داخلی و با جهت گیری صادرات فعالیت می کنند بایستی مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شوند.

همتی در ادامه با اشاره به نقش سرمایه گذاری در رونق تولید و ایجاد واحدهای صنعتی جدید، اظهار کرد: با راه اندازی واحدهای جدید ضمن ایجاد فرصت های شغلی، درآمد کشور بالا رفته و توان مالیات دهی به دولت نیز افزایش می یابد و این امر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

همتی در ادامه افزود: تسهیل در کار سرمایه گذاری مورد توجه جدی دولت است و مدیرانی که برخلاف این رویه عمل کنند نباید به کار ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: مدیران نباید با مراجعه به دستورالعمل ها و بخشنامه ها به دنبال ایجاد مانع برای کار سرمایه گذاران باشند بلکه مدیران همراه دولت کارها را روان می کنند و در رفع موانع می کوشند و درگیر بخشنامه نمی شوند.

در ادامه با دستور استاندار قزوین مقرر شد مشکلات و موانع پیش روی شرکت های خارجی بل و اکو که به ترتیب تقاضای سرمایه گذاری در خصوص تولید فرآورده های دامی و انبارداری- بسته بندی و لجستیک را دارند در رابطه با تامین آب و زمین مورد نیاز برطرف شود.

در این نشست همچنین مقرر شد، مشکلات مربوط به واگذاری زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری در زمینه احداث یک نیروگاه بادی با پیگیری توسط امور اراضی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل منابع طبیعی برطرف شود.

واگذاری و تحویل 33هکتار زمین از 100هکتار زمین درنظر گرفته شده برای راه اندازی شهرک صنعتی خصوصی مروارید سازان ظرف دو هفته به سرمایه گذار مربوطه نیز آخرین مصوبات این جلسه بود.

استانداری22

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز