استاندار قزوین در جلسه شورای اداری:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از بخشی نگری و حرکت های انفرادی پرهیز کرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۱۸۴۴۳
برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از بخشی نگری و حرکت های انفرادی پرهیز کرد
فریدون همتی گفت: برای موفقیت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ها و فعالیت های خود از بخشی نگری، اقدامات جزیره ای و حرکت های انفرادی پرهیز کرده و مانند یک مجموعه با یکدیگر و در کنار هم پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی برگزار شد گفت: حکومت یک حقوقی بر گردن مردم دارد و متقابلا یک حقوق هم مردم برگردن حکومت دارند که تاکنون مردم، حقوق حکومت اسلامی را به خوبی تامین و ادا کرده و به خوبی از آن پاسداری کرده اند.

استاندار قزوین افزود: نظام از بدو برپایی به دلیل ماهیت اسلامی و انقلابی خود مورد غضب و دشمنی دشمنان بوده است و شاهد این بوده ایم که دشمنان موانع زیادی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند و با اقداماتی چون تحریم ها و اجماع نظام بین الملل در پی آن بر آمده اند که با ایران اسلامی همکاری نداشته باشند اما با همراهی و تحمل مردم، نظام توانسته تاکنون به راه خود ادامه دهد.

همتی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بخش اقتصاد باید از وابستگی به خارج رها شده و با تکیه به نیروی انسانی داخلی، متعهد و توانمند گام های خود را استوار بردارد.

استاندار اظهار کرد: برای موفقیت در این مسیر باید در برنامه ها و فعالیت های خود از بخشی نگری، اقدامات جزیره ای و حرکت های انفرادی پرهیز کرده و مانند یک مجموعه با یکدیگر و در کنار هم پیش برویم.

وی در این راستا گفت: در این شرایط سخت و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پاسخگویی به مردم، دولت همه دستگاه ها را موظف کرده تا ظرفیت های داخلی را شناسایی و در جهت اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند.

استاندار ادامه داد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برنامه دستگاه ها متناسب با توان مالی استان ها تدوین شده و واحدهای تعطیل و واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد در اولویت برنامه های اقتصادی دولت قرار دارند و بیش از 16هزار میلیارد تومان به این دسته از واحدها در کشور تسهیلات پرداخت می شود که 400طرح از استان قزوین مشمول این طرح حمایتی خواهند شد.

همتی گفت: علاوه بر آن با تلاش و پیگیری مدیریت استان مجوز حمایت از 363واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد اخذ شده که از منابع بانکی استان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: برای سال جاری ایجاد 20هزار فرصت شغلی جدید در استان پیش بینی و  تعریف شده که تحقق این هدف نیازمند جلب مشارکت مردم و انجام مجموعه ای از اقدامات در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات برای جلب و جذب بخش خصوصی است.

استاندار اذعان کرد: یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی که در روستاها دنبال می شود، توجه به مشاغل خرد و خانگی در روستاها است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی، تصمیم داریم صادرات استان را در سال جاری از 350میلیون دلار به 800میلیون دلار برسانیم که تحقق این چشم انداز نیازمند تعیین اهداف دقیق و بسیج کلیه امکانات و نیروها می باشد.

استاندار با اشاره به معضلات و مشکلات موجود در جامعه گفت: امروز شاهد مشکلات اقتصادی فراوان و از جمله گرگی به نام بیکاری هستیم که مدیران را تعقیب می کند.

همتی در ادامه با بیان اینکه از مدیران تقاضا دارم که سرعت عمل خود را در سرمایه گذاری ها بالا ببرند و برای هیچ سرمایه گذاری در استان مانع ایجاد نکنند. تاکید کرد: باید  با جلب همکاری و مشارکت تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، کارگران، مهندسین و همه ارکان حکومت تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری را محقق کرده و اهدافی را که ترسیم شده بدان دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز