مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد:

ضرورت توجه به پژوهش در کانون های فرهنگی وهنری مساجد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۵:۳۱:۴۴
کد خبر: ۴۱۸۴۴۹
ضرورت توجه به پژوهش در کانون های فرهنگی وهنری مساجد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش، افزود: با توسعه پژوهش محوری در کانون های مساجد ظرفیت های بالقوه کانون های بالفعل می شود

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان  گفت: برنامه محوری مهم ترین رمز موفقیت در همه امور است.

 وی با تاکید بر ضرورت توجه کانون های فرهنگی وهنری مساجد به اصل برنامه محوری، اظهار داشت: در کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید جهت بالفعل شدن استعداد های بالقوه برنامه ریزی و زمینه سازی شود.

 حجت الاسلام حنان، دومین اصل موفقیت را آموزش دانست وبیان کرد: باید در قالب کارگاه های آموزشی در خصوص آموزش جوان مذهبی تلاش شود.

 وی پژوهش محوری را نیز ار ارکان مهم رشد و توسعه خواند و بیان کرد: باید در زمینه پژوهش در کانون های فرهنگی وهنری مساجد برنامه ریزی جدی شود.

هرکانون فرهنگی وهنری پایگاه بزرگ دینی، فرهنگی و هنری است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگی خواند و گفت: هر کانون فرهنگی وهنری می تواند پایگاه بزرگ دینی، فرهنگی، هنری و تبلیغی باشد.

 وی با تاکید برضرورت توجه به کیفی سازی برنامه های کانون های فرهنگی وهنری مساجد، افزود: این مهم با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از ظرفیت کارشناسان توانمند محقق می شود.

 حجت الاسلام حنان، اذعان داشت: جهت ارتقای کیفیت برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیاز است با نهاد های اجرایی همچون استانداری، شهرداری، ورزش و ... تعامل برقرار شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به نقش کانون های فرهنگی وهنری مساجد در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان، گفت: درصورت تقویت این پایگاه های بزرگ فرهنگی و دینی، گام های خوبی در جهت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مقابله با توطئه های دشمنان برداشته می شود.

 حجت الاسلام حنان، با اشاره به طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان، بیان کرد: هرپایگاه اوقات فراغت در صورت توجه می تواند ظرفیتی بزرگ در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و جذب آنان به مساجد و فرهنگی دینی باشد.

 ائمه جماعت مساجد، نقشی مهم در تقویت برنامه های کانون های فرهنگی وهنری مسجد دارند

 وی با اشاره به نقش ائمه جماعت مساجد در تقویت فعالیت های مسجد محور، ادامه داد: جهت تقویت کانون های فرهنگی وهنری توجه به حضور روحانیون پرتوان و مشتاق به کار فرهنگی در مساجد ضروری است.

 وی افزود: روحانیون مساجد دارای کانون فرهنگی وهنری باید بتوانند روابط خوبی را با جوانان برقرار کرده و در احیای کارکرد مسجد و فعالیت های مسجد محورنیز موثر باشند.

 حجت الاسلام حنان، با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات توجیهی برای ائمه جماعت مساجد دارای کانون فرهنگی وهنری، اذعان داشت: ائمه جماعت باید با همکاری در کانون های فرهنگی وهنری مساجد باجوانان انس گرفته تا بتوانند در هدایت آنان موثر  باشند.

 مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی  لرستان با بیان اینکه محور فعالیت های مسجد محور امام جماعت است، افزود: ائمه جماعت می توانند در رونق فعالیت های کانون های فرهنگی وهنری و همچنین جذب جوانان به مسجد نقش مربی داشته باشند.

 استعداد یابی از ارکان فعالیت های کانون های مساجد است

 وی همچنین با تاکید بر ضرورت استعداد یابی در کانون های فرهنگی وهنری مساجد، ابراز کرد: باید در قالب برنامه های مختلف استعدادی جوانان کانون های فرهنگی وهنری مساجد شناسایی و در جهت تقویت این استعداد ها برنامه ریزی شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار کرد: استعداد کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید به صورت ویژه هدایت و به جامعه معرفی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز