مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبرداد:

اجرایی شدن طرح پیشگیری رشد مدار در ۱۷۵آموزشگاه لرستان

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۵:۳۹:۵۶
کد خبر: ۴۱۸۴۵۱
اجرایی شدن طرح پیشگیری رشد مدار در ۱۷۵آموزشگاه لرستان
در همین راستا 350کارگاه آموزشی در مدارس برگزار شد تا مهارت های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح پیشگیری رشد مدار در 175آموزشگاه خبر داد و گفت : این طرح در قالب 4طرح تخصصی مدارس عاری از خطر ، مهارت های مقابله ای ، مدرسه مراقب با رویکرد پیگیری اجتماع محور و مهارتهای مراقبت از خود با شرکت بیش از 8هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی برگزار شده است .

گودرز کریمی فر افزود : در همین راستا 350کارگاه آموزشی در مدارس برگزار شد تا مهارت های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهد .

وی خاطر نشان کرد : سلامت روحی روانی دانش آموزان و آموزش مهارتهای اجتماعی به آنان مهمترین راهبردی است که باید اولیا ء و مربیان به آن توجه کنند و برای ایجاد حس عزت نفس و رضایتمندی پایدار  در فرزندان و دانش آموزان برنامه ریزی کنند .

کریمی فر در ادامه نوجوانی و جوانی  را یکی از مهم ترین مراحل زندگی آدمی برشمرد و افزود :  این دوره آخرین مرحله تحوّل شناختی و گذر از مرحله پیرو دیگران بودن به دوره مستقل بودن است .

وی ادامه داد :  در این  دوره است  که نوجوان به هویّت واقعی خویش دست می یابد به این نتیجه می رسد که دیگر کودک نیست و می تواند مانند یک شخص بزرگسال با استقلال کامل در جامعه حضور پیدا کند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که  در این مرحله، دیگر والدین نمی توانند به او کمک چندانی بکنند و افزود :  نوجوان در این مرحله  الگوهای خود را در جای دیگری جست وجو می کند و میل به اظهار وجود و اثبات خود یکی از طبیعی ترین حالات روانی این  دوره است.

کریمی فر به حساسیت دوره نوجوانی و جوانی اشاره کردو گفت :  این دوره را دوره  هویّت یابی جوان می دانند ،لذا اگر اولیاء و مربیان نتوانند با نوجوان و جوان ارتباطی دوستانه و صمیمانه برقرار کنند ، آسیب های اجتماعی زیاد دانش آموز را تهدید خواهد کرد .  

وی  اساسی ترین راه برای تربیت نوجوان  را توجه به شخصیت و هویت او عنوان کرد و افزود : .اگر با نوجوان درست  برخورد شود و به او شخصیت و هویت و اعتبار اعطا شود، طبیعی است که هم اعتماد به نفس او تقویت می شود و هم احساس امنیت و آرامش می کند.

کریمی فر در ادامه به تعامل آموزش و پرورش با مراکز دانشگاهی ، دانشگاه   علوم پزشکی  و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراشاره کرد و گفت : آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزام مهمترین مولفه ای است که می تواند آنها را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه کند .

وی  در ادامه نقش خانواده ها را مهم برشمرد و افزود :  دوستی با فرزند و حذف فاصله والدین با فرزندان، به گونه ای که آنان به راحتی مشکلات و نیازهای خود را به والدین بگویند یک نیاز جدی و ضروری است که باید به آن توجه شود . کریمی فر  تقویت اعتقادات فرزند، به ویژه در کودکی و نوجوانی، در کنار پای بندی عملی والدین به آموزه های دینی؛ ایجاد سازگاری در محیط خانه؛ ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش، صفا و صمیمیت و درک متقابل والدین و فرزندان؛ تلاش در جهت تأمین نیازهای مادی و معنوی فرزندان توسط والدین؛ توجه به نیازهای روحی و عاطفی اطفال و نوجوانان و ایجاد فضای مطلوب و آرام در خانواده؛مراقبت والدین نسبت به اعمال و رفتار فرزندان خود؛ برنامه ریزی مناسب برای تنظیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و  نظارت جدّی والدین نسبت به دوست یابی فرزندانرا از دیگر وظایف والدین برشمرد و تصریح کرد :سایر دستگاههای فرهنگی نظیر رسانه دیداری و شنیداری هم باید در این حوزه کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز