فرماندار مهدیشهر:

برنامه های اوقات فراغت بهترین فرصت انتقال فرهنگ اقتصاد مقاومتی به نسل جوان است

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۷:۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۱۸۴۷۷
برنامه های اوقات فراغت بهترین فرصت انتقال فرهنگ اقتصاد مقاومتی به نسل جوان است
فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مهدیشهر گفت: با برنامه ریزی های هدفمند، فرهنگ اقتصاد مقاومتی در قالب کلاس های اوقات فراغت تابستانه به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ،حسن ارگی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مهدیشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، توجه به برنامه ریزی های هدفمند برای رشد و شکوفایی جوانان را خواستار شد و اظهار کرد:دشمن برای جوانان ما برنامه دارد و چندین شبکه مختلف ماهواره ای دارند فرهنگ غلط خود را به جوانان ما القا می کنند.

 

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه در قالب برنامه های اوقات فراغت تابستانه باید این هدف دشمن را خنثی کنیم، افزود: باید برنامه های اوقات فراعت با گفتمان جوانان و ادبیات این نسل باشد و نگاهی که رهبری به مسائل جامعه و برنامه هایی که دولت دارد را برایشان تبیین کنیم.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مهدیشهر برنامه های اوقات فراغت تابستانه را بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ اقتصاد مقاومتی به نسل جوان دانست و بیان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی ، کمک به خانواده در کارهای تولیدی و کشاورزی و ... همه نوعی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است که باید با تبیین این موضوع، نسل جوان به آن پی ببرد.

فرماندار مهدیشهر با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند" جوانی بهار زندگی است" ، بیان کرد: صفحات و کتاب های زیادی در تفسیراین جمله کوتاه و پرمحتوای رهبری می توان نوشت که اگر برای این بهار زندگی، برنامه مدیریتی با درایت داشته باشیم می توان نتیجه گرفت که جوانان تابستان پرباری را خواهند داشت.

ارگی تصریح کرد: وقتی جوان از ایام تحصیل رها می شود نمی توان انتظار داشت که از بحث های پرورشی و فرهنگی دور بماند و این مستلزم این است که برنامه های مدونی برای اوقات تابستان جوانان بهدف گذاری و برنامه ریزی شود.

وی بسترسازی برای برنامه های مفرح و غنی را وظیفه دولت و جامعه دانست و گفت: دولت علی رغم مشکلاتی که داشته، سعی کرده به نحوی که مقدور است به صورت بهینه  برای نسل جوان برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار سمنان مبنی بر برنامه های هدفدار و پرمحتوای تابستانه برای جوانان، بیان کرد: مدیران دستگاه ها از اجرای برنامه های تکراری سال های گذشته اجتناب کنند و به سمت نوآوری و برنامه های خلاقانه و جدید بروند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مهدیشهر بازنگری در برنامه های اجرایی اوقات فراغت جوانان را خواستار شد و افزود: برخی از برنامه هایی که مفید و مورد نیاز است مغفول می مانند که لازم است دستگاه های مختلف با مدیریت و برنامه ها منسجم  از موازی کاری در برنامه ها اجتناب کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر نیز در این جلسه اطلاع رسانی بیشتر برنامه های اوقات فراغت را به جوانان و دانش آموزان خواستار شد و گفت: مدیران دستگاه های متولی اوقات فراغت برنامه های خود را اعلام تا در سامانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ثبت شود.
محمد علی ملک احمدی اظهار کرد: سال گذشته 346 برنامه در 53 مرکز اوقات فراغت داشتیم که امسال تا کنون 250 برنامه از سوی مدیران ذیربط اعلام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز