امام جمعه خرم آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه :

کسانی که دنبال سازش و مذاکره با آمریکا بوده اند سخت در اشتباه هستند /جمعیت جوان وداشتن اقتصاد مقاومتی قدرت آفرین است

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۶:۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۱۸۷۰۳
کسانی که دنبال سازش و مذاکره با آمریکا بوده اند سخت در اشتباه هستند /جمعیت جوان وداشتن اقتصاد مقاومتی قدرت آفرین است
آیت الله میرعمادی عنوان کرد: بدعهدی، بدجنسی و بدذاتی آمریکا همواره ادامه دارد چرا که خوی استکباری دارد و با استکبار جهانی نرمش معنا ندارد.

به گزارش خبر گزاری برنا از لرستان ،آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه درلرستان وامام جمعه خرم آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از نشانه های اهل تقوا جود و کرم است تاکید کرد: در مقابل جود، بخشش و کرم، «پستی» وجود دارد به این معنی که انسان کوچک بین باشد و بخشش اندک داشته باشد.
وی افزود:در آستانه نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت هستیم و این روز را به عنوان روز اکرام ایتام نامگذاری کرده اند.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: ولادت امام حسن(ع) علامت و شاخصی برای استمرار نبوت  وسر آغازی برای اتصال نبوت و امامت بود.

امام جمعه خرم آباد گفت: این امام بزرگوار می فرماید که کرم، جود و بخشش آن است که قبل از آنکه فقیری از شما درخواست کمک کند شما به او ببخشید.

وی با اشاره به   فضائل امام حسن(ع)  گفت: حلم، بردباری بی پایان، علم فراوان، عبادت و بندگی، جود و بخشش و ... از جمله خصلت ها و ویژگی های این امام بزرگوار بوده است.

آیت الله می عمادی  امام حسن(ع) کریم را  اهل بیت  توصیف کردو خاطر نشان ساخت: علامه مجلسی می فرماید آن حضرت در زندگی دو بار اموال خود را بین فقرا تقسیم کرد.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه بخشش، اکرام ایتام بوده و ما باید به فکر یتیمان باشیم لذاهیچ حسنه ای در اسلام بالاتر از اکرام یتیم و اطعام نیازمندان نیست.

آیت الله میر عمادی عنوان کرد: ما باید سیره اهل بیت را در این زمینه دنبال کنیم و جای بسی تاسف است که از سیره اهل بیت ما فاصله گرفته ایم، اهل بیت به فکر فقرا، ایتام و نیازمندان بودند ولی  ما چقدر به فکرفقرا وایتام  هستیم؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود  حذف نام عربستان از لیست سیاه ترور وکودک کشی را رسوایی بزرگ آمریکا وسازمان ملل دانست و خاطر نشان ساخت: این اقدام کار عجیبی بود که در سازمان ملل اتفاق افتاد و این در حالیست که این امر در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: عربستان سعودی در این مدت ۱۵ ماه به سرزمین اسلامی یمن تجاوز کرد و ۹ هزار انسان بی گناه را به شهادت رساند و مساجد، بیمارستان ها، اماکن دولتی، زیرساخت های اقتصادی این کشور را ویران کرد.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت:بر اساس گزارش سازمان ملل عربستان ۶۰ درصد کودکان یمنی را کشته است و این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل در گزارشی می گوید که عربستان ما را تهدید کرده و به ما پول نخواهد داد و با تاسف ادامه می دهد که ما به ناچار نام عربستان را از لیست سیاه کودک کشی حذف کرده ایم.

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه این اقدام سازمان ملل نشان داد که ابزار دست آمریکا بوده و در اختیار آمریکا است خطاب به دبیر کل سازمان ملل  تاکید کرد: تو نام عربستان را از لیست سیاه کودک کشی حذف کن و افسوس بخور اما باید بدانید که نام آل سعود برای همیشه تاریخ در فهرست نام های سیاه و ننگین باقی می ماند.

وی تصریح کرد:ما متاسفانه هم اکنون شاهد این هستیم که دولت بحرین در ماه مبارک رمضان دست به اقدامات غیر انسانی، شرعی و دینی در این کشور زده  وهمچنین  مساجد و نماز جماعت را تعطیل کرده و چند نفر از علمای مسلمان دینی این کشور را دستگیر و زندانی کرده است.

آیت اله میر عمادی ادامه داد: دولت بحرین از آمریکا و آل سعود دستور می گیرد اما باید بداند که اینگونه اقدامات مسئله بحران بحرین را پیچیده تر می کند و جوابی نخواهد گرفت.

وی با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام ،افزود: ایشان در سخنان خود تاکید داشتند که ما دشمن داریم و دشمنی آمریکا، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک دشمنی خاص است چرا که آنها بر سر موجودیت ایران حرف دارند و می خواهند که جمهوری اسلامی نباشد.

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه با استکبار جهانی از سر سازش و مذاکره نباید وارد شد وکسانی که دنبال سازش و مذاکره با آمریکا بوده سخت در اشتباه هستند،گفت:چرا که آمریکا شیطان بزرگ بوده و امکان مذاکره با او در هیچ زمینه ای وجود ندارد و تجربه نیز این را ثابت کرده است.

وی  خاطر نشان ساخت: نمونه این امر نیز موضوع پرونده هسته ای بوده که ایران به تعهدات خود عمل کرد و این در حالیست که آمریکا در مقام عمل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است  و آمریکا فقط حرف زده و هنوز تحریم ها علیه ایران برداشته نشده است.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: بدعهدی، بدجنسی و بدذاتی آمریکا همواره ادامه دارد چرا که خوی استکباری دارد و با استکبار جهانی نرمش معنا ندارد.

امام جمعه خرم آباد  به تاکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش و تقویت توانمندی های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد واظهار داشت: ما باید توان اقتصادی، جمعیتی خود را افزایش دهیم، باید جمعیت افزایش پیدا کند و فرزند آوری باید در خانواده ها یک اصل باشد چرا که جمعیت جوان قدرت آفرین است.

آیت الله میر عمادی ادامه داد: داشتن سلاح ها و موشک ها قدرت آفرین است و همچنین داشتن اقتصاد مقاومتی قدرت آفرین است و ما باید استقلال اقتصادی خود را با اجرای اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم.

وی افزود: اقتصاد ما باید از این وضعیت بیرون آید  و مشکلات اقتصادی و بیکاری بزرگترین مشکل ما بوده و در لرستان نیز وضعیت به همین گونه بوده و تنها راه حل روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله میر عمادی یادآور شد: همه باید کمک کنند و همکاری کنند تا اقتصاد مقاومتی به ویژه در لرستان تحقق پیدا کند تا بیکاری رفع شود.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: دنبال کردن اقتصاد مقاومتی برای حفظ استقلال اقتصادی یک وظیفه شرعی  محسوب می شود.

 آیت الله سید احمد میرعمادی در خاتمه گفت: نباید در اقتصاد مقاومتی دچار انحراف شویم  ودر این زمینه باید به دنبال صنایع کوچک و متوسط باشیم و اقداماتی انجام دهیم که اشتغال زا باشد و اولویت ها را در نظر بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز