استاندار آذربایجان شرقی:

ترویج مواد مخدر توطئه دشمنان برای انحراف جوانان ماست

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۰:۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۱۸۹۳۳
ترویج مواد مخدر توطئه دشمنان برای انحراف جوانان ماست
جبارزاده گفت: هر سال حدود 10 هزار میلیارد تومان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با اثرات مادی اعتیاد هزینه می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همراهی مردم شرط ضروری موفقیت در راه مبارزه با مواد مخدر است، از خانواده ها و همه اقشار جامعه خواست نسبت به سرنوشت جوانان و تقویت باورهای دینی آنان بی تفاوت نباشند و در این موضوع مهم و حیاتی در کنار مسوولان امر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز سخن می‌گفت، با بیان این که ترویج مواد مخدر توطئه دشمنان برای انحراف جوانان ماست، افزود: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران، آگاهانه این راه را انتخاب کرده است.

وی با بیان این که امروز 10 درصد از جمعیت کشور را خانواده‌های معتادان تشکیل می‌دهند، گفت: ابتلا به مواد مخدر سومین عامل مرگ و میر در ایران است و هر روز به طور میانگین 10 نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

جبارزاده با اشاره به این که هر سال حدود 10 هزار میلیارد تومان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با اثرات مادی اعتیاد هزینه می شود، افزود: این در حالی است که خسارت های معنوی این پدیده شوم غیرقابل جبران است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است که ارزش آن با هیچ معیار مادی قابل محاسبه نیست.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، گفت: بحث اعتیاد در ردیف اول این ناهنجاری هاست و بر اساس سیاست های ابلاغی، مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا پیگیری می شود.

وی با اشاره به این که بر اساس آمار، 90 درصد از مردم نسبت به بحث اعتیاد نگران هستند، افزود: امروز هیچ خانواده ای نباید در این خصوص احساس امنیت کند، چرا که همه اقشار مردم و همه جوانان ما در معرض تهاجم دشمن قرار دارند.

جبارزاده با بیان این که ضعف اعتقادات دینی مهم ترین عامل ابتلا به مواد مخدر و افتادن در دام اعتیاد است، گفت: خانواده ها نباید نسبت به این موضوع و سرنوشت جوانان و فرزندان خود بی تفاوت باشند.

وی با بیان این که نظارت کامل بر جوانان و نوجوانان عامل بازدارنده اعتیاد است، افزود: ما نسبت به تربیت جسمی و باورهای دینی جوانان مسوول هستیم و برای در امان ماندن از اعتیاد باید آنها را به حضور در محافل دینی و قرآنی تشویق کنیم.

وی آشنا کردن جوانان و خانواده ها با پیامدها و اثرات سوء مصرف مواد مخدر را نیز ضروری دانست و گفت: این موضوع نیز عاملی در جهت پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از سردار نصرتی که خود را وقف مبارزه با مواد مخدر کرده است، گفت: از همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که این کار مقدس را به عنوان یک واجب تلقی کرده و با مبارزه بی امان با مواد مخدر، آذربایجان شرقی را به استانی ناامن برای سوداگران مرگ تبدیل کرده اند و همچنین از دستگاه قضایی که از همه ظرفیت های قانونی در این راستا استفاده می کند تشکر می کنم.

وی با بیان این که در پایان سال 94، آذربایجان شرقی را استانی عاری از معتاد متجاهر اعلام کردیم، گفت: با تلاش همه مسوولان امر توانستیم جلوه های زشت اعتیاد را از سطح شهرها و کوچه ها و خیابان ها جمع آوری کنیم و با احداث مرکز ماده 16، زمینه ای فراهم کنیم تا افراد معتاد پس از درمان و پاکسازی به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

دکتر جبارزاده همراهی مردم را ضرورت موفقیت در بحث مبارزه با اعتیاد دانست و گفت: همان طور که رمز پیروزی ما در دفاع مقدس، همراهی مردم بود در مسیر مبارزه با مواد مخدر نیز بدون همراهی مردم امکان موفقیت وجود ندارد.

وی افزود: بزرگترین کمکی که مردم در این راستا می توانند انجام دهند این است که هر فرد نسبت به خانواده و اطرافیان خود بی تفاوت نباشد و خود را در قبال سرنوشت جوانان مسوول بداند.

جبارزاده افزود: جامعه باید معتادان بهبودیافته را بپذیرد تا ان شاءالله شاهد روزی باشیم که هیچ جوانی در استان مبتلا به این بلای خانمان سوز نباشد.

وی از کاهش آمار معتادان استان نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: مبارزه با مواد مخدر به عنوان ام الفساد و بزرگترین منکر، سیاست همیشگی ماست و همراهی مردم در این زمینه پشتوانه بزرگی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال 1395، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت و محدودیت نیست، بلکه هدف، مقاوم کردن اقتصاد و مسایل معیشتی مردم در برابر فشارهای خارجی و توطئه های دشمنان است.

وی با بیان این که موظف به اجرای دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود: اجرای این برنامه ها نیازمند پشتیبانی مردم است و مردم نباید نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت باشند.

جبارزاده با اشاره به این که اصلاح الگوی مصرف و خرید کالاهای داخلی، بزرگترین کمک مردم در راستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: مردم ما باید بدانند که خرید کالای خارجی مساوی است با بیکاری جوانان کشورمان، خوشبختانه امروز همه کالاهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود و از مردم انتظار می رود که در راستای فرمایش های رهبری در حمایت از تولید داخل، مایحتاج خود را از تولیدات داخلی تامین کنند.

وی افزود: ما برای حل مشکلات واحدهای تولیدی برنامه داریم، اما لازمه موفقیت در این کار، وجود بازار فروش برای این واحدهاست و انتظار از مردم انقلابی استان این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسوولان اجرایی استان نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه اقدام کرده اند، اما همت و همراهی مردم نیز در این راستا ضروری است.

وی با بیان این که یکی از طرح های استانی برای ایجاد اشتغال، احیای شیوه استاد شاگردی است، گفت: به دنبال اخذ مجوزهای لازم در این خصوص هستیم و اگر هر واحد صنفی بتواند یک نفر از جوانان را به عنوان شاگرد به کار بگیرد بخش عمده ای از مشکل بیکاری در استان حل خواهد شد.

دکتر جبارزاده در پایان سخنان خود گفت: در ماه مبارک رمضان دعا کنیم که با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و مقابله با توطئه های استکبار جهانی علیه اهداف عالی اسلام و انقلاب، شاهد رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز