مسؤول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام ۹۵۰ دانشجوی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی/خدمت‌رسانی از رسالت‌های اردوهای جهادی است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۵۷:۰۵
کد خبر: ۴۱۹۰۳۲
اعزام ۹۵۰ دانشجوی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی/خدمت‌رسانی از رسالت‌های اردوهای جهادی است
مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 950 دانشجو از دانشگاه‌های خراسان جنوبی به اردوهای جهادی اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، علی قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از جهادگران بسیجی، اردوهای جهادی را حرکتی در راستای خدمت‌رسانی به مردم معرفی کردند که میلیون‌ها نفر از این خدمت به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه حرکت اردوهای جهادی در خراسان جنوبی با همت خواهران بسیجی و در سال 92 آغاز شد، افزود: در سال گذشته تعداد 30 گروه جهادی و با حضور 864 دانشجو به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شدند.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای جهادی یک حرکت خودجوش است و هیچ اجباری برای دانشجویان در این زمینه وجود ندارد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 950 دانشجو به اردوهای جهادی اعزام شوند.

قاسمی اذعان داشت: این دانشجویان در قالب اردوهای سه، 10 و 12 روزه به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این تعداد دانشجو، شامل دانشجویان دانشگاه‌های استان هستند که علاوه بر این‌ها، گروه‌های جهادی دانشجویی از سایر دانشگاه‌های کشور نیز به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تأکید کرد: روستاییان زمانی که همت جوانانی که از خارج روستا برای آبادانی آن منطقه رفته‌اند را شاهد هستند، خود دست به عمل می‌شوند و پروژه‌های بر زمین مانده را به اتمام می‌رسانند.

قاسمی خودسازی و خدمت‌رسانی از مهم‌ترین رسالت‌های اردوهای جهادی دانشجویی دانست و گفت: مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی علاوه بر خودسازی و خدمت‌رسانی، کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

پرورش مدیران جهادی در قالب طرح هجرت

قاسمی ادامه داد: اردوهای جهادی نیروها و مدیران جهادی برای آینده پرورش می‌دهد، روحیه امید و نشاط را در مناطق محروم ایجاد می‌کند و کارآمدی بسیج را با کمک به محرومان و مستضعفان به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری به عنوان یکی از خصوصیات اصلی گروه‌های جهادی، اذعان داشت: گروه‌های جهادی مشکلات روستاها را رصد و به مسؤولان مربوطه منعکس می‌کنند و یا از مدیران برای بازدید از مشکلات روستاها دعوت به عمل می‌آورند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی عرصه فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی را به شش مورد تقسیم کرد و گفت: دانشجویان اعزامی در اردوهای جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، عمران، کشاورزی و اشتغال فعالیت دارند.

قاسمی تصریح کرد: در عرصه فرهنگی که بیشتر خواهران بسیجی فعال هستند، به موضوعاتی از قبیل دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی درباره اصلاح الگوی مصرف، مبارزه با مواد مخدر، مضرات ماهواره، عفاف و حجاب و برگزاری مناسبت‌های معنوی پرداخته می‌شوند.

وی بیان داشت: در زمینه آموزشی نیز کلاس‌های احکام، رایانه، کنکور و کلاس‌های هنری برگزار می‌شود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در زمینه اقدامات عمرانی نیز دانشجویان اقدام به ساخت حسینیه، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و خانه عالم می‌کنند.

قاسمی افزود: پروژه‌های عمرانی در بازه زمانی 10 روزه به اتمام نمی‌رسند لذا این پروژه‌ها در طول زمان به همت روستاییان و سایر گروه‌های جهادی اعزامی تکمیل می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی گروه‌های جهادی، بیان داشت: در این زمینه نیز دانشجویان برنامه‌هایی از قبیل وزیت رایگان، کلاس‌های بهداشت عمومی و توزیع و پخش دارو با قیمت کم و یا رایگان برعهده دارند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان اعزامی در گروه‌های جهادی در بخش کشاورزی به روستاییان برای برداشت محصول کمک می‌کنند، گفت: در عرصه اشتغال‌زایی نیز دانشجویان اقدام به برگزاری کلاس‌های خیاطی و گلدوزی، قالی بافی، تابلو فرش، پرورش قارچ و صنایع دستی می‌کنند.

9 گروه جهادی در ماه مبارک به روستاهای خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

قاسمی اذعان داشت: 5 گروه جهادی دانشجویی در نوروز امسال و 9 گروه در ماه مبارک رمضان اعزام شده‌اند و یک گروه جهادی تخصصی از سوی بهزیستی نیز تا پایان امسال در روستاها حضور خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اگر حمایت دانشگاه‌ها در این زمینه نباشد، گروه‌های جهادی نیز تشکیل نمی‌شوند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای جهادی بهترین اقدام و عمل هستند در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: نخستین گروه جهادی ماه مبارک رمضان فردا از دانشگاه فرهنگیان اعزام می‌شوند در حالی که این دانشجویان امروز آخرین نوبت امتحانات خود را داده‌اند.

قاسمی اظهار داشت: امسال اولویت اعزام دانشجویان را با روستاهایی گذاشته‌ایم که بومی منطقه باشند چراکه با مشکلات آشنایی بیشتری دارند.

وی با اشاره به طرح رسم هجرت، خاطرنشان کرد: این طرح امسال برای نخستین‌بار در استان برگزار می‌شود و در قالب آن از دانشجویان متخصص در هر زمینه استفاده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز