مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان خبرداد:

برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه در ۱۷منطقه و شهرستان استان

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۴۸:۵۰
کد خبر: ۴۱۹۰۳۶
برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه در ۱۷منطقه و شهرستان استان
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از حوزه های برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان خرم آباد از رقابت 11هزار و 11دانش آموز پایه ششم و نهم برای ورود به مدارس نمونه دولتی دوره اول و دوم متوسطه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،گودرز کریمی فر افزود : این آزمون ها همزمان با سراسر کشورروز جمعه 28 خرداد ماه راس ساعت 9صبح در 17 منطقه و شهرستان و 71حوزه امتحانی برگزار شد.

وی در ادامه شناسایی دانش آموزان مستعد برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی را هدف برگزاری این آزمون اعلام کرد و افزود : در دوره اول متوسطه 5هزارو 626نفر رقابت می کنند که از این تعداد دو هزارو 759نفر پسر و دو هزارو 867نفر دختر است  .

کریمی فر  آمار داوطلبان ورود به پایه دهم را 5هزارو 385نفر اعلام کرد که از  این آمار 2هزارو 801نفر پسرو 2هزارو 584نفر دختر است .  

مدیر کل  آموزش و پرورش لرستان  شناسایی و هدایت استعدادهای برتر را یک راهبرد مهم در دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود : درس نگری و شاگرد نگری با گذر از یادگیریهای سطحی و حافظه محور  و پرداختن به یادگیری های عمیق و مفهومی رویکرد نوینی است که در مدارس دنبال می شود .

 کریمی فر در ادامه تصریح کرد : باید فضای مدارس خلاقیت ، نوآوری ؛ ابتکار، پرسشگری و کاوشگری را در دانش آموزان ایجاد کند و آنها را برای زندگی بهتر در جامعه آماده کند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود  به اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی تا پایان تیرماه سال جاری اشاره کرد و گفت : در دوره اول متوسطه یک هزار و290نفر و در دوره دوم متوسطه یک هزارو 860دانش آموز برای ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد .

گفتنی است که در این بازدید معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان ، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان خرم آباد و جمعی از کارکنان ستادی حضور داشتند.

 

نظر شما