انتقاد نماینده سردشت از بنیاد شهید شهرستان

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۲:۴۰:۵۳
کد خبر: ۴۱۹۰۸۶
انتقاد نماینده سردشت از بنیاد شهید شهرستان
رسول خضری : انتظار داریم بنیاد شهید شهرستان سردشت تمکین کند و ساختمانی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص سالگرد ۷ تیر یادواره شهدا و مصدومین شیمیایی سردشت اذعان کرد:امسال به استقبال بیست و هشتمین سالگرد ۷ تیر می رویم.رایزنیهایی با هیات رئیسه مجلس انجام شده تا در صورت امکان یا رئیس مجلس و یا یکی از نواب در این روز حضور یابند.

وی افزود:با وزارت امور خارجه هم رایزنی هایی شده تا مهمانهایی به این مراسم دعوت شوند و همچنین قرار است تعدادی از نمایندگان مجلس هم حضور یابند.

خضری با اشاره به کندی در اقدامات انجام شده برای موضوع مصدومین شیمیایی سردشت گفت: سردشت به عنوان اولین شهر قربانی شیمیایی در جهان نام گرفته است.اما متاسفانه قدری در خدمات رسانی به این شهر کندی وجود دارد.

وی ادامه داد:ما واقعا می خواهیم بدانیم با وجود هشت هزار مصدوم شیمیایی، در عرض ۲۸ سال چه کاری برای این مردم انجام شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پرونده های تشکیل شده مصدومین شیمیایی سردشت توضیح داد:ما تا اکنون کمیسیون های مختلفی را در سطح شهرستان برگزار کرده ایم.بیست یک و بیست دوم آبان سال ۹۴ کمیسیون های تشخیص و احراز جانبازی تشکیل گردید که برای ۱۴۵۰ نفر پرونده تشکیل شد و بحث تشخیصی و تصویبی آنها انجام پذیرفت.ولی هنوز خروجی از آن بدست نیامده که چه تعداد از این ۱۴۵۰ پرونده احراز جانبازی شده است.

نماینده سردشت با اشاره به سفر گذشته وزیر بهداشت به سردشت خاطر نشان کرد:وزیر بهداشت سال ۹۳ در مراسم سالگرد ۷ تیر به شهرستان تشریف آوردند و با جانبازان و مردم و تنها کلینیک  جانبازان شیمیایی شهر ملاقاتی داشتند و در آن زمان ۲ میلیارد تومان به اختصاص دادند.ما انتظار داریم دولت سردشت را بصورت ویژه ببیند.

خضری با انتقاد از بنیاد شهید شهرستان سردشت گفت:متاسفانه با توجه به این موضوع، بنیاد شهید در این خصوص همکاری لازم را نداشته و در واقع ساختمانی را در اختیار وزارت بهداشت قرار نمی دهد.

وی افزود:انتظار داریم بنیاد شهید تمکین کند و ساختمان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی یاداور شد:دو میلیارد تومانی که به این مرکز تخصیص یافته جهت تجهیز ملزومات پزشکی و تعویض کلینیک به استاندارد فوق تخصصی و همچنین ارائه خدمات توسط فوق متخصصین از دانشگاه های معتبر کشور مانند داشگاه تهران،شاهد ،شهید بهشتی و بیمارستان ساسان،مصطفی خمینی،بقیه الله و خاتم الانبیا است تا متخصصین بصورت دوره ای به سروشت بیایند و با ارائه خدمات به مداوای مصدومین بپردازند.

وی متذکر شد:این مطلبد که بنیاد شهید تمکین کرده  و ساختمان را تحویل دهد.

خضری در خصوص بودجه توضیح داد:ما الان پول را به زور نگه داشتیم و امیدواریم هماهنگی لازم انجام پذیرد.

وی با اشاره به این رقم بودجه تاکید کرد:این دو میلیارد تومان می تواند هم تبدیل به مرکز درمانی و هم مرکز پژوهشی شود و حتی شعبه ای از بیمارستان ساسان در شهرستان افتتاح شود تا ما از نزدیک به عزیزان جانبازمان خدمات ارائه دهیم نه اینکه جانبازان هزار کیلومتر راه را برای رسیدن به تهران طی کنند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون های مختلف گفت:انتظار داریم کمیسیون های تشخیصی و تصویبی مدیریت شود.معمولا کمیسیون هایی که گذاشته می شود تشخیصی است و تصویبی نیست.ما این گلایه را داشتیم و خوشبختانه سال ۹۴ با تصویب آن قرار است هم کمیسیون تشخیصی بگذارند و تصویب آن هم در این مرکز باشد.

خضری در پایان گفت:وزیر کشور اخیرا سفری که به استان داشت از او دعوت کردیم تا سری به سردشت بزند که قرار است بعد از ماه مبارک رمضان به دو شهر سردشت و پیرانشهر سفری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز