استاندار خراسان شمالی؛

برگزاری کنگره سه هزار شهید بهترین فرصت برای معرفی استان خواهد بود

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۰:۲۶:۵۵
کد خبر: ۴۱۹۳۷۷
برگزاری کنگره سه هزار شهید بهترین فرصت برای معرفی استان خواهد بود
استاندار خراسان شمالی گفت:برگزاری کنگره سه هزار شهید که همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری است ،بهترین فرصت برای معرفی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سید علی اکبر پرویزی در شورای سیاستگذاری سه هزار شهید استان اظهار داشت:برگزاری کنگره سه هزار شهید استان کار با ارزشی است که باید تمام دستگاه های اجرایی در مسیر محول شدن وظایف، این امور را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: در برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ، مهم ترین هدف هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی  است اما اگر نگاه ما فقط منوط به تامین اعتبارات و سپس انجام امور باشد نمی توانیم با این رویکرد کار را به درستی انجام دهیم.

پرویزی خاطرنشان کرد:اعتباراتی در قانون برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یا فرهنگ اقامه نماز در نظر گرفته شده که می توانیم از این فرصت قانونی برای برگزاری بهتر این کنگره بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری کنگره 3 هزار شهید باید فراتر از مباحث اداری عمل کرد، ادامه داد:داشتن اعتقاد قلبی و باور برای برگزاری بهتر این کنگره می تواند کمک کند تا مشکلات  قابل حل شود.

پرویزی تصریح کرد:باید از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی بهره گرفت چرا که اعتبارات استانی محدود است و هیچ مبلغ خاصی برای این کار بزرگ پیش بینی نشده اما دنبال راهکار قانونی برای هزینه ها و هماهنگی با دیوان محاسبات هستیم و یا اینکه از مرجع اعتبارات استان بخشی را برای برگزاری کنگره اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: نباید با نام شهدا هزینه های اضافی را به مردم تحمیل کرد. بلکه باید با حداقل هزینه بهترین کار را انجام داد.

پرویزی اظهار داشت: شهرداری ها و صداو سیما باید فضاسازی مناسب تبلیغاتی را برای برگزاری این کنگره بزرگ و باارزش انجام دهند تا مردم ملموس تر این فضای معنوی را مشاهده نمایند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی هم از شکل گیری 20 کمیته متناسب با فعالیت های کنگره خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای مشارکت دستگاه های دولتی استان در راستای برگزاری کنگره فراهم شده است.

سردار سیدحسن مرتضوی،به برگزاری 60 درصد یادواره شهدا در استان اشاره کرد و افزود: 50هزار جلد کتاب در راستای اجرای کنگره تولید شده و آماده توزیع است.

وی با بیان اینکه تا زمان برگزاری کنگره 110 کتاب درباره شهدا آماده خواهد شد،اظهار کرد: کنگره به مدت 4 روز از 24 مهرماه سال جاری با کنگره های ایثارگران جامعه زنان استان، دانش آموزان و فرهنگیان، دانشجویان، اساتید و طلاب شروع و سرانجام کنگره اصلی با حضور جامعه ایثارگران، خانواده شهدا و مردم در 27مهرماه 95 به پایان خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز