کشف ۸ تن مواد مخدر در فارس

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۱:۴۵
کد خبر: ۴۱۹۴۵۶
کشف ۸ تن مواد مخدر در فارس
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 8 تن مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: ریشه کن کردن مواد مخدر در جامعه نیاز به عزم ملی و اقدام جهادی دارد.
به گزارش  خبرگزاری برنا ازفارس، سردار "احمد علی گودرزی"اظهارداشت: مواد مخدر ابزاری در دست استکبار و استعمار جهانی است که به وسیله نیروی محرکه و توان تفکر و تعقل یک جامعه سلب می شود.
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی مبارزه با مواد مخدر جهاد فی سبیل الله است، گفت: فرماندهی انتظامی استان فارس تا کنون 148 شهید در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه به تشریح اقدامات و کشفیات مواد مخدر توسط پلیس پرداخت و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در استان معادل 8 تن مواد مخدر کشف شده است و سه هزار و 85 نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در همین رابطه دستگیر و بیش از دو هزار پرونده تشکیل گردیده است .
گودرزی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را از اولویت های اصلی انتظامی استان اعلام کرد و گفت: طی سه ماهه اول سال جاری جمعا 350 مرحله طرح پاکسازی محله ای و منطقه ای در استان اجرا که در این رابطه صرفا از خرده فروشان مواد مخدر بیش از 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بیش از یک هزار نفر از خرده فروشان دستگیر شده اند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ریشه کن کردن مواد مخدر نیاز به عزم ملی و اقدام جهادی دارد، بیان کرد: آموزش و آگاهسازی مهم ترین راهکار پیشگیری از اعتیاد است و در این راستا آگاهسازی اقشار مختلف جامعه به عنوان یکی از اولویت های کاری پلیس تعریف شده و کارشناسان این فرماندهی برگزاری مستمر کلاس های آموزشی در مراکز آموزشی، ادارات و مساجد را در دستور کار خود قرار داده اند.
رئیس پلیس فارس گفت: نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد فرزندان بسیار مهم و برجسته است و چنانچه والدین ارتباط منطقی و محبت آمیز با فرزندان خود داشته باشند و ارزش های اسلامی و مکتبی را در خانواده ها حاکم نمایند فرزندان آنان در مقابل آسیب های اجتماعی مصون خواهند ماند.
گودرزی تأکید کرد: راهبرد پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر، تنها راهبرد مقابله ای نیست بلکه از طرق علمی، تخصصی و آموزشی وارد عمل شده است.
وی با اشاره به اینکه 26 ژوئن مصادف با 5 تیر ماه هر سال توسط سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی مبارزه با موادمخدر نامیده شده است، گفت: در این هفته برنامه های متعددی توسط دستگاههای زیر بط اجرا می گردد که یکی از برنامه ها به آتش کشیدن 6 تن مواد مخدر غیر دارویی است که ساعت 8 صبح اول تیر ماه در ضلع جنوبی میدان کوزه گری شیراز اجرا می شود.
نظر شما