مدیرکل میراث فرهنگی:

خراسان رضوی با ۴۱۷ هزار نفر شب میزبان مسافران تابستانی

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۰:۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۱۹۶۰۱
خراسان رضوی با ۴۱۷ هزار نفر شب میزبان مسافران تابستانی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از آمادگی این استان با 417 هزار نفر شب ظرفیت برای میزبانی از مسافران تابستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین زارع صفت در جمع خبرنگاران گفت: این رقم مجموع ظرفیت اقامتی استان در بخش واحدهای اقامتی دائم، موقت و اسکان اضطراری است.

وی با بیان اینکه واحدهای دائمی و موقت استان مجموعا 390 هزار نفر شب ظرفیت دارند، بیان کرد: از این میزان حدود 100 هزار نفر شب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و بقیه واحدهای موقت از جمله کمپ ها، مدارس، مهمانسراها و زائرسراها و غیره است.

این مسئول افزود: با احتساب ظرفیت پیش بینی شده برای اسکان اضطراری مجموعا 417 هزار نفر شب در استان برای خدمات دهی به زائران و مسافران آماده سازی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر استان با کمیته های دوازده گانه فعالیت خدمات دهی خود را برنامه ریزی و هماهنگ کرده است، اظهار کرد: این آماده سازی در بخش های مختلف اقامت، خدمات، حمل و نقل، بهداشت و درمان، امنیت و غیره صورت گرفته و بر این اساس مشهد و خراسان رضوی آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران داخلی و خارجی دارند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی ظرفیت بالایی از حیث جاذبه ها، تنوع زیست محیطی، تاریخی و فرهنگی داراست، افزود: در این میان مشهدالرضا(ع) به دلیل وجود مضجع شریف رضوی گرانیگاه این جاذبه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز