اعضای شورای شهر قزوین خواستار شدند؛

رهایی منطقه هادی آباد از تنگنای بلاتکلیفی

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۲:۳۱:۵۱
کد خبر: ۴۱۹۶۱۶
رهایی منطقه هادی آباد از تنگنای بلاتکلیفی
اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در جریان بازدید از بافت فرسوده هادی آباد خواستار تعیین تکلیف، ساماندهی و خروج پروژه های این ناحیه از بلاتکلیفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، برنامه بازدید از بافت فرسوده هادی آباد که به همت کمیسیون شهرسازی پارلمان محلی تدارک دیده شده بود، باهدف در جریان قرارگرفتن از آخرین وضعیت این بافت و تصمیم گیری برای تدوین طرحی مصوب در رابطه با انجام ادامه تملک پلاک های باقیمانده و به سرانجام رساندن آن و خروج مردم از بلاتکلیفی انجام شد.

حسین غیاثوند رییس کمیسیون شهرسازی در جریان این بازدید با تأکید براینکه مسئولان و متولیان امر باید به داد هادی آباد برسند، گفت: مسئولان باید از برپایی جلسه در پشت دربهای بسته جلوگیری به عمل آورند و به شکل میدانی مشکلات را پیگیری کنند و به خواسته ها و نیازهای مردم و به ویژه ساکنین هادی آباد توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هادی آباد از سه شاخصه لازم بافت فرسوده که همان ناپایداری، عرض گذر و ریزدانگی برخوردار است، افزود: پروژه تملک هادی آباد متأسفانه در سال90 براساس یک مطالعه ضعیف آغاز شد و امروز بعد از گذشت پنج سال هنوز مشکل مردم حل نشده و حتی شدت نیز گرفته است.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه هادی آباد قابلیت تبدیل به منطقه مناسب شهری را دارد، گفت: مجموعه سپهر در مجاور هادی آباد الگوی موفقی است و از آنجایی که هادی آباد در منطقه دورافتاده ای از شهر واقع شده، تلفیق مجتمع 330واحدی نواب که در کنار مجموعه قرار دارد، اگر در فاز یک با این پروژه تلفیق شود، اثر قابل ملاحضه ای در بهبود وضعیت کنونی خواهد داشت.

غیاثوند یکی از راه های جذب اعتبارات ملی برای پروژه را در ورود استانداری به این بخش دانست و گفت: در کنار این پارلمان محلی از شهرداری قزوین خواسته با تسریع در کار پروژه را جمع آوری کند، ولی در سال 93 و 94 به ترتیب 4/3دهم میلیارد تومان و 4میلیارد تومان بودجه مصوب داشته ایم که متأسفانه هزینه نشده است.

وی مسائل اقتصادی و عدم مشارکت مردم را از دلایل توقف پروژه تا به امروز دانست و گفت: در بازدیدی که از سطح منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت شهرسازی شهرداری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی و نماینده انبوه سازان به عمل آمد، موانع را شناختیم تا در جلسه ای دیگر با حضور تمامی متولیان و مشاوران بررسی مجدد داشته باشیم.

غیاثوند با اشاره به طرح هایی که تاکنون برای هادی آباد تهیه شده و در کمیسیون ماده5 مورد توافق قرار نگرفته است، گفت: طرح هادی آباد باید با قوت پیگیری شود، چراکه بیش از 90درصد عرصه تملک شده و 10درصد باقیمانده است، هم اکنون حدود 7میلیارد تومان اعتبار لازم است تا کار دوباره آغاز شده و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند، ضمن اینکه در بودجه سال95ردیف هادی آباد همچنان باز گذاشته شده است.

وی در رابطه با بهبود وضعیت موجود با توجه به بناهای باقی مانده و تملک نشده اظهارداشت: بیمه ساختمان های موجود بسیار مهم است و از مدیر منطقه خواسته شده تا کارهایی همچون بهسازی، آسفالت و جدول بندی معابر انجام شود.

رییس کمیسیون شهرسازی بر لزوم پای کار آمدن سرمایه گذاران تأکید کرد و گفت: فراهم آوردن شرایط برای فعالیت سازنده و اقتصادی سرمایه گذاران تا در یک اقدام دوسر برد که ساکنین نیز به نفع برسند، هادی آباد را از این شرایط خارج کنیم.

این عضو شورا همچنین با تأکید براینکه مردم هادی آباد انسان های مؤمن، انقلابی و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا تصمیمات و برنامه ریزی برای کاهش بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی در هادی آباد صورت خواهد گرفت تا با اجرای طرح هایی در منطقه از میزان آسیب های اجتماعی منطقه بکاهیم.

علی صادقی نیارکی سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه مجموعه هادی آباد باید از وضعیت مطلوب تر و ارزشمندتری برخوردار شود، گفت: اکثر وسعت بافت تملک شده است و هم اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر مابقی بافت تملک شود، مردم مؤمن و متعهد این منطقه از بلاتکلیفی خارج می شوند.

وی با تأکید بر اینکه کار باید براساس طرح بهسازی و فازبندی شده پیش برود، ادامه داد: واقع بینانه بودن مردم برای همکاری با متولیان امر و تأمین منابع مالی از سوی شهرداری و تعیین تکلیف پروژه ای که حدود چهار هکتار مساحت دارد، از مهمترین امور است.

رییس کمیسیون اداری و مالی شورا در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست توجه به نواحی کمتر توسعه یافته باید دستورکار قرار بگیرد، گفت: هادی آباد از موقعیت ها و موضوعات بسیار جدی است که در قالب اجرای سیاست توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، باید به شکل ویژه مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

مریم نخستین رییس کمیسیون ساماندهی ملاقات های مردمی نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه استحکام بنای ساختمان های باقیمانده و تملک نشده هادی آباد بسیار پایین است، باید راهکاری برای بیمه آنها اندیشید چراکه در این منازل خانواده زندگی می کند و جان آنها در خطر است.

شورا (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز