پرونده کلینیک غربالگری سرطان در انتظار رای دادگاه است

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۳:۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۱۹۶۶۲
پرونده کلینیک غربالگری سرطان در انتظار رای دادگاه است
بیماران سرطانی لرستان 18 سال است که چشم انتظار احداث و راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان در این استان هستند اما با لجبازی اداری میان دو دستگاه اجرایی "بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان"،این انتظار به پایان نرسیده و وجود بیمارشان در انتظار تصمیم مدیران است

خبرگزاری برنا لرستان :بیماران سرطانی لرستان 18 سال است که چشم انتظار احداث و راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان در این استان هستند اما با لجبازی اداری میان دو دستگاه اجرایی "بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان"،این انتظار به پایان نرسیده و وجود بیمارشان در انتظار تصمیم مدیران است.

سال 1377 بود که اداره کل مسکن و شهرسازی وقت لرستان، زمینی به مساحت 1400 متر مربع را به اداره کل بیمه سلامت این استان واگذار کرد. در آن سال مقرر شد تا بیمه سلامت ظرف سه ماه، زمین مذکور را تعیین تکلیف کند که این مهم محقق نشد.

پس از گذشت چند سال از واگذاری زمین موصوف به بیمه سلامت" واقع در بلوار شصت متری، جنب اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران" و عدم بهره برداری از آن، اداره کل راه و شهرسازی تصمیم می گیرد تا زمین 1400 متری را به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان واگذار کند که این امر در سال 92 محقق و قطعه زمین مذکور به دانشگاه علوم پزشکی واگذار می شود.

لازم به ذکر است که در سند واگذاری، به دانشگاه علوم پزشکی نیز  اعلام می شود که ظرف سه ماه نسبت به بهره برداری از این زمین اقدام کند مگر اینکه عذر موجهی در خصوص تاخیر وجود داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان با نصب یکدستگاه کانکس 115 زمینه ورود به پروژه تا تامین اعتبارات لازم را فراهم می آورد و پس از آن با عنایت به ویژگی های طرح تحول سلامت و تامین بخشی از اعتبارات، ضمن عقد قرارداد با پیمانکار، اقدام به گوبرداری، پی ریزی شناژ و اسکلت زمین می کند اما این پایان کار نیست چرا که از سوی دیگر، بیمه سلامت استان در اقدامی، با تقدیم دادخواست به محضر دادگاه، از قوه قضائیه می خواهد تا هرچه زودتر نسبت به توقف عملیات اجرایی تنها ساختمان در دست اخداث  "کلینیک غربالگری سرطان" لرستان و واگذاری زمین آن به بیمه سلامت جهت احداث ساختمان اداری 500 متری  اقدام نماید.

این در حالی است که پرونده  اختلاف میان این دو دستگاه دولتی در محکمه در حال بررسی است و دادگاه، حکم موقت به توقف عملیات اجرایی صادر کرده تا رای نهایی به زودی ابلاغ و اعلام گردد. اما سوال اینجاست که آیا احداث ساختمان اداری 500 متری به صرف و صلاح مردم استان است یا احداث کلینیک تخصصی 1000 متری جهت بیماران سرطانی ؟!

آیا بهره برداری از یک سوم زمین مذکور اقدام قابل توجهی است یا بهره گیری از دو سوم زمین، آن هم جهت استفاده عموم مردم و از همه مهمتر، بیماران خاصی که با سرطان دست به گریبانند و برای درمان باید رنج سفر را پذیرفته و به پایتخت و استانهای برخوردار عزیمت کنند ؟!

آیا حضور همسر یکی از مدیران بیمه سلامت در بدنه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی عامل توقف پروژه احداث کلینیک غربالگری سرطان است یا خیر ؟!

چرا با توجه به صرف هزینه از بیت المال توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر واگذاری زمینی دیگر در همان منطقه به اداره کل بیمه سلامت، این اداره کل بر توقف عملیات اجرایی و تصاحب زمین 1400 متری پافشاری می کند ؟!

چرا علیرغم برخورداری اداره کل بیمه سلامت استان از ساختمان چندصد متری مقابل شهرداری مرکزی خرم آباد و بهره برداری از مبلغ  اجاره بهای ساختمان اداری اجاره داده شده در میدا شهدا، مدیرکل بیمه سلامت بر خلع ید دانشگاه علوم پزشکی تاکید دارد ؟!

آیا اداره کل بیمه سلامت از کمبود فضای اداری رنج می برد ؟! و اگر چنین است چرا از اتاق های ساختمان موجود"روبروی شهرداری مرکزی"بهره برداری لازم صورت نمی گیرد و چرا ساختمان اداری میدان شهدا در اختیار مستاجر است ؟!

ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی است تا مدیران دو دستگاه متولی با هم اندیشی یکدیگر، به راهکار مناسبی دست یافته و در راه توسعه لرستان و رفاه حال عموم مردم گام بردارند.

نویسنده : امین ساکی

 

 

نظر شما
نظرات
دردمند
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
با سلام و تشکر از شما دلسوزان ، ای کاش یک کم مسولین بیمه با درایت و دلسوز مردم باشند