معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

استفاده از مواد مخدر از عوامل اصلی مرگ در کشور است

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۵:۳۹:۵۲
کد خبر: ۴۱۹۷۸۷
استفاده از مواد مخدر از عوامل اصلی مرگ در کشور است
محمدرضا میرزایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع نمازگزاران نماز جمعه سمنان با بر شمردن معضلات فراوان مواد مخدر در جامعه بر مشارکت و همکاری همگانی جهت مبارزه جدی علیه معضل خانمانسوز اعتباد تاکید کرد و گفت :استفاده از مواد مخدر از عوامل اصلی مرگ در کشور است

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع نمازگزاران نماز جمعه سمنان با بر شمردن معضلات فراوان مواد مخدر در جامعه بر مشارکت و همکاری همگانی جهت مبارزه جدی علیه معضل خانمانسوز اعتیاد تاکید کرد.

وی افزود: استفاده از مواد مخدر در کنار سکته‌های مغزی و قلبی، تصادف و سوختگی، چهار عامل اصلی مرگ در کشور است.

وی اظهار داشت: علاوه بر فرد معتاد به مصرف موادمخدر، درصدی از جمعیت کشور از آسیب‌های شیوع اعتیاد در جامعه رنج می‌برند که باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی از خطرات مواد افیونی، مردم از این مساله آگاه شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: 90 درصد مردم کشور اعتیاد را یک دغدغه اساسی و موضوع مهم می‌دانند که باید برای این چالش بزرگ کشور، قدم‌های عملی از سوی دولت و مردم برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از زندانیان در سال گذشته در کشور به دلیل مصرف یا قاچاق مواد مخدر در زندان بودند، تصریح کرد: تغییر مصرف و استفاده از مواد مخدر از نوع شیشه، از نگرانی‌ها و آسیب‌های جدید مصرف موادمخدر در کشور است. وی گفت: عامل 55 درصد ازاختلافات خانوادگی و طلاق در کشور، اعتیاد به مواد مخدر شناخته شده است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان، با این پدیده در کشورمقابله کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اضافه کرد: سالانه 10 هزار میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی و ترک اعتیاد در کشور هزینه می‌شود و باید آگاه بود، اعتیاد علاوه بر ضررهای مادی و فردی، زمینه فساد و بی‌اخلاقی‌های اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

وی ضعف اعتقادات دینی، فرهنگ‌های غلط آموزشی و بی‌توجهی خانواده‌ها به فرزندان در دوران بلوغ را از جمله دلایل گرایش جوانان به مصرف موادمخدر دانست و افزود: باید برای ریشه‌کنی موادمخدر در مدارس و دانشگاه‌ها، آگاهی بخشی به افراد افزایش یابد.کارشناسان، در دسترس بودن موادمخدر، رواج مصرف تفننی موادمخدر در بین نوجوانان و جوانان، تنوع مواد افیونی و توزیع انواع مختلف آن به شکل‌ها و عنوان‌‌های گوناگون، ناآگاهی از اعتیادآور بودن برخی مواد مخدر صنعتی و ضعف افراد در رد پیشنهاد مصرف در جمع‌های دوستانه، از مهم‌ترین عوامل رشد مصرف موادمخدر در ایران می‌دانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز