رییس اتاق بازگانی خرم‌آباد تاکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صادرات در لرستان

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۲۰:۵۲:۱۶
کد خبر: ۴۱۹۸۱۹
ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صادرات در لرستان
صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات دو صندوق توسعه حمایتی محسوب می‌شوند که می‌توان به واسطه‌ی آن مشکلات واحدهای کوچک صنعتی را مرتفع نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان به سند راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید از امکانات و شرایط موجود حداکثر استفاده را برای بهره‌وری و بهره‌برداری بیشتر به کار گیریم.

حسین سلاح‌ورزی گفت: 32 درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان را غیرفعال دانست و بیان داشت: برای تأمین نقدینگی و رفع مشکلات مالی و تأمین اجتماعی این واحدها باید از ظرفیت‌های دیگران برای ادامه حیات آن‌ها بهره گیریم.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان از وجود دو صندوق توسعه حمایتی در کشور خبر داد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات دو صندوق توسعه حمایتی محسوب می‌شوند که می‌توان به واسطه‌ی آن مشکلات واحدهای کوچک صنعتی را مرتفع نمود.

سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی لرستان زمانی است که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و در مرحله‌ی اخذ وام با مشکل ضمانت مواجه می‌شوند که به واسطه‌ی دو صندوق مذکور می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی از وجود نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در لرستان واقع در شهرک صنعتی استان خبر داد و گفت: اگر قرار است همزمان به واحدهای متوسط و کوچک استان کمک نماییم، باید شرایط صدور ضمانت‌نامه‌ها توسط این صندوق بیشتر و آسان‌تر شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد ماهیت این صندوق‌ها را حمایتی و تسهیل‌کننده عنوان و تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بایستی نسبت به راه‌اندازی فعال صندوق ضمانت صادرات در استان اقدام کند تا چرخه صدور ضمانت‌نامه برای لرستان سهل و آسان شود.

سلاح‌ورزی به تدوین سند راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی لرستان اشاره و اضافه کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با یک برنامه پنج ساله می‌توانیم میزان محصولات کشاورزی و دامی استان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد ما این است که تدوین برنامه راهبردی و سند استراتژیک در این حوزه در دستور کار قرار گیرد و اتاق خرم‌آباد با همکاری دستگاه‌های متولی، این سند را تهیه و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح نماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز