استاندار خراسان جنوبی:

لزوم پیوست پدافند غیرعامل در تمامی پروژه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۴:۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۰۱۷۶
لزوم پیوست پدافند غیرعامل در تمامی پروژه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی گفت: مسؤولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا تمامی پروژه‌های توسعه‌ای استان دارای پیوست پدافند غیرعامل بوده و ملاحظات پدافندی نیز در اجرای این پروژه‌ها به صورت جدی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه‌اله خدمتگزار صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: امروزه دشمن با بکارگیری نقشه‌های خاص و روش‌های پیچیده سعی در ضربه وارد کردن به زیرساخت‌ها و مناطق حساس کشور دارد بنابراین مسؤولان تلاش کنند تا متناسب با تهدیدات دشمنان، آمادگی‌های مورد نیاز هر روز ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی بسیار خوبی در بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: لزوم شناخت آسیب‌ها و تجهیز شدن به علم روز در بخش‌های مختلف به عنوان یک دستور کار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: کمیته‌های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان باید در قالب زمانی مشخص نسبت به برگزاری جلسات تخصصی اقدام لازم را صورت دهند.

خدمتگزار اذعان داشت: آسیب‌ها، مشکلات و راهکارهایی که در این کمیته‌ها شناسایی و احصاء می‌شود برای اخذ تصمیم نهایی باید به این شورا پیشنهاد شوند.

وی با بیان اینکه باید از امکانات و منابع اعتباری موجود بیشترین بهره‌برداری برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه استفاده شود، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید ظرفیت‌های قانونی که در قانون بودجه سال جاری در زمینه پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است را احصاء و به مسؤولان ذی‌ربط اطلاع‌رسانی کند تا بتوان از این ظرفیت‌ها بهتر و بیشتر استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسؤولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا تمامی پروژه‌های توسعه‌ای استان دارای پیوست پدافند غیرعامل بوده و ملاحظات پدافندی نیز در اجرای این پروژه‌ها به صورت جدی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

خدمتگزار با اشاره به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های همگانی در زمینه پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل، افزود: دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این زمینه با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی متناسب با این اهداف، بیش از پیش در این زمینه تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید به عنوان یکی از مهمترین موضوعات کاری و اداری مورد توجه مسؤولان و برنامه‌ریزان امر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا ضمن اطلاع‌رسانی درست و به موقع به مردم، از ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه و آحاد مختلف مردم جلوگیری به عمل آید.

استاندار خراسان جنوبی بکارگیری تمامی منابع سخت و نرم‌افزاری در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مسؤولان کمیته‌ها و دست‌اندرکاران امر پیشنهادات کاربردی و اجرایی خود را به این شورا اعلام کنند.

خدمتگزار اخذ تصمیم درست در زمان مناسب را رمز موفقیت در پدافند غیر عامل دانست و تصریح کرد: می‌توان با تشخیص درست و به موقع مخاطرات و تهدیدات، تصمیمات درست را در زمان مناسب برای مقابله و به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث، اتخاذ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز