رییس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

افزایش نگران کننده پرونده ها در دادگستری قزوین

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۳:۵۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۰۱۹۰
افزایش نگران کننده پرونده ها در دادگستری قزوین
جمال انصاری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد از افزایش 7درصدی پرونده ها در دستگاه قضایی این استان در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: قوه قضائیه مهم ترین، حساس ترین، پربرخوردترین و تأثیرگذارترین امورات و حقوق مردم را برعهده دارد و اقتضائات چنین میدان بزرگ خدمتی این است که بتوانیم ظرفیت های مجموعه را با این انتظارات مردم تعریف و تنظیم کنیم که بهترین راهکار برای تحقق این مهم ارتقای سطح زیرساخت ها و شتاب سازمانی است.

انصاری افزود: شیب افزایش پرونده ها در دستگاه قضایی این استان در سال های اخیر حدود هفت درصد بوده که نسبت به سایر استان های کشور وضعیت مطلوبی داریم اما برای استان قزوین این افزایش پرونده ها خوش یمن نیست.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در مسیر شتاب خدمت به مردم و دریافت خدمت سریع، صحیح و کم هزینه هنوز موانعی بر سر راه ما وجود دارد که بخشی از آن درون سازمانی و بخشی دیگر نیز ماحصل عملکرد سایر دستگاه های اجرایی است.

انصاری در ادامه گفت: تدابیر مجموعه دستگاه قضایی در استان قزوین این است که موانع پیش روی این خدمات کاهش یافته و بتوانیم خدمات مذکور را با رویکردهای بهتر و با احترام بیشتر و هزینه کمتر به مردم ارائه دهیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: هر ساله در مسیر کار دستگاه قضایی این استان با افزونی یا توسعه آسیب های اجتماعی، مخاطرات حقوقی و خطاهای حقوقی مردم روبه رو هستیم بنابراین نقش آفرینی دستگاه قضایی باید در زمان خاص خود و به موقع اتفاق افتد تا اقدامات این نهاد منجر به کاهش خطاهای حقوقی مردم شود.

انصاری افزود: میلیون ها خدمتی که دستگاه قضایی به مردم ارائه می دهد باید با همدلی خود آنان باشد و عدم کارکرد یا کارکرد دیرهنگام بعضی از دستگاه های اجرایی موجب شده که به جای معضل زدایی احساس کنیم معضل زایی در حال رخداد است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: سیاست های ما در سال های گذشته سیاست های ارتباطی بوده و رشد خوبی نیز داشته است که موجب شده این استان جایگاه مناسبی داشته باشد اما همچنان نیازمندیم که برای ارائه خدمات مطلوب به مردم بتوانیم زیرساخت ها را توسعه دهیم.

انصاری با اشاره به پرونده روستای کامشکان گفت: بحث روستای کامشکان یک موضوع قضایی دارد که دستگاه قضا با جدیت آن را پیگیری می کند و این موضوع پیرامون ماهیت زمین ها و اختلاف بین مردم و دستگاه های اجرایی است به طوری که 2هزار و 500متر از زمین های این روستا مورد بحث قرار گرفته است.

وی در همین راستا افزود: مراحل قضایی لازم در استان قزوین طی شد و پس از اطمینان از اشتباه بودن رأی صادر شده، دستگاه قضایی نسبت به اشتباه بودن این رأی نیز اعتراف کرده است بنابراین پرونده مذکور برای رسیدگی بیشتر به دستگاه قضایی کشوری ارجاع داده شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی متوقف شده و پرونده مربوط به ساخت جاده در کوه های روستای کامشکان نیز تشکیل شده و تعدادی نیز محکوم داشته است این پرونده در حال طی کردن مراحل قضایی است.

وی اظهار کرد: بیشترین زندانیان استان قزوین به ترتیب مربوط به موادمخدر، سرقت، مطالبات مختلف و توهین بوده و جرایم ما هم با تفاوت جزئی به همین شکل است.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی سعی دارد سطح آگاهی مردم را افزایش دهد، گفت: با توجه به فنی و تخصصی بودن کارهای حقوقی نیاز است که مردم از نظرات مشاوران حقوقی و وکلا برای کارهای خود استفاده کنند.

انصاری در پایان تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده که مردم به دلیل عدم توجه به این مهم و تقبل نکردن هزینه کم استفاده از مشاور حقوقی، هزینه های زیادی را در روند رسیدگی به پرونده های حقوقی خود متحمل شده اند.

دادگستری1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز