رئیس پارک علم و فناوری لرستان :

۱۱۰شرکت در پارک علم و فناوری استان وجود دارد/معرفی ۲۷ فناور برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۴:۲۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۰۲۴۰
۱۱۰شرکت در پارک علم و فناوری استان وجود دارد/معرفی ۲۷ فناور برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید
رئیس پارک علم و فناوری لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت : ۱۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری لرستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، رئیس پارک علم و فناوری لرستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت : ۱۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری لرستان  وجود دارد.

  محمود رضا شاکرمی با بیان این مطلب افزود: : از این تعداد ۵۵ شرکت در پارک علم و فناوری استان فعال بوده و از ابتدای تاسیس این پارک ۱۴ شرکت دانش بنیان در لرستان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری لرستان ۹ واحد به مرحله آرندی صنایع رسیده است و سه مرکز رشد در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود فعالیت می کنند و ۲۰ شرکت نیز به منظور دریافت رتبه دانش بنیان در سامانه ثبت نام کرده اند.

شاکرمی  تدوین برنامه های راهبردی برای توسعه پارک علم و فناوری لرستان را مهم ارزیابی کردو گفت: هر سازمانی برای پیشرفت نیازمند تدوین برنامه های راهبردی است لذا اگر سازمانی برنامه راهبردی نداشته باشد به اهداف اصلی خود نخواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت و رقابت پذیری در تولید، جذب و نگهداری نیروهای متخصص استان، افزایش و بهبود ارائه خدمات فنی و تخصصی به واحدهای فناور، حمایت از تولید و صادرات محصولات دانش بنیان، افزایش تولید ثروت در منطقه و ارتقاء جایگاه منطقه ای و کشوری پارک علم و فناوری لرستان  از اهداف اصلی این دستگاه  است.

شاکرمی همچنین بیان داشت: برنامه های اجرایی راهبردی پارک علم و فناوری لرستان شامل حمایت از واحدهای فناور تا مرحله سقف و تایید صلاحیت دانش بنیان، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و توسعه فضای فیزیکی پارک و مراکز رشد و واگذاری زمین به واحدهای فناور هستند.

وی  گسترش مراکز رشد در شهرستان های استان یکی از برنامه های اصلی پارک در پنج سال آینده دانست و تاکید کرد:احداث مراکز رشد در دو شهرستان الیگودرز و دورود جزو اهداف ما بوده که تعداد مراکز رشد استان را از سه مرکز به پنج مرکز برسانیم.

شاکرمی  اظهار کرد: یکی از برنامه های پنج ساله پارک علم و فناوری لرستان برنامه ریزی برای تاسیس یک صندوق خطر پذیر تحت عنوان صندوق پژوهش و فناوری استان بوده که عنوان افلاک نامگذاری شده و می تواند کمک خوبی در حوزه فناوری استان باشد.

وی عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری افلاک حمایت هایی را از واحدهای فناور مستقر در واحدهای علم و فناوری و مراکز رشد کل استان خواهد داشت.

شاکرمی اظهار داشت: امسال موافقت اولیه برای احداث مرکز رشد الیگودرز را توانستیم از وزارت علوم دریافت کرده که با این اقدام شهرستان الیگودرز نیز صاحب مرکز رشد خواهد شد.

وی افزود:بحث اقتصاد دانش بنیان تنها راه علاج اقتصاد کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در استان لرستان نیز توجه ویژه ای به پارک علم و فناوری شده ولی این پارک هنوز نتوانسته است جایگاه اقتصادی پیدا کند.

شاکرمی یادآور شد: ارتباط و تعامل پارک علم و فناوری لرستان با دانشگاه های استان  مطلوب  است و ما در مدیریت جدید خود توانسته ایم تعامل خوبی با ادارات و دانشگاه ها به‌خصوص دانشگاه لرستان به‌عنوان دانشگاه مادر و دانشگاه آزاد برقرار کنیم.

وی گفت: ساختمان کنونی این پارک متعلق به دانشگاه لرستان است و ساختمان اصلی پارک علم و فناوری لرستان در جوار دانشگاه لرستان بوده به‌طوریکه زمینی برای این منظور اختصاص یافته و سند قطعی آن به اسم پارک زده شده و کار ساخت این پارک در حال اجراست.

شاکرمی تصریح کرد: مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان با همکاری دانشگاه ها تاسیس می شوند ومطابق تفاهم نامه ای بناست مرکز رشد الیگودرز را به دانشگاه آزاد این شهرستان انتقال دهیم زیرا این دانشگاه فضای فیزیکی مناسب و بستر کافی را در اختیار دارد.

وی خاطر نشان ساخت:  حدود ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی پارک علم و فناوری لرستان به فن آوران با کارمزد چهار درصد اعطا شده است وشرکت های دارای ایده می توانند بعد از تنفس دوساله نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان  گفت : تا کنون  ۲۷ فناور برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند که هشت نفر از آن ها موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

محمود رضا شاکرمی درخاتمه  بیان کرد: میزان تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان با توجه به رتبه و طرح آن ها متفاوت خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز