مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان:

تعلیم و تربیت دانش آموزان با تعطیلی مدارس متوقف نمی شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۰۴۵۲
تعلیم و تربیت دانش آموزان با تعطیلی مدارس متوقف نمی شود
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه روند آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان با تعطیل شدن مدارس، متوقف نمی شود، اظهارکرد: براین اساس برنامه هایی متنوع و جذابی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ علی کرمپور در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش هرمزگان افزود: سال گذشته 25 هزار و 40 دانش آموز از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت استفاده کردند و پیش بینی می شود این آمار در تابستان سال جاری بین پنج تا 6 درصد افزایش داشته باشد و به رقم 27 هزار دانش آموز برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 259 پایگاه تابستانی برای دانش آموزان هرمزگانی دایر شد، گفت: امسال بر اساس پیش بینی ها تعداد این مکان ها به 285 پایگاه افزایش می یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: پنج هزار و 206 دانش آموز در تابستان سال گذشته از اردوهای دانش آموزی استفاده کردند و پیش بینی می شود امسال تعداد هفت هزار و684 دانش آموز از این اردوها استفاده کنند.

کرمپور همچنین از کمبود شش هزار کلاس درس برای رفع نیاز دانش آموزان استان خبر داد و گفت: این آمار با در نظر گرفتن مجموع کلاس های تخریبی و غیر استاندارد مدارس هرمزگان استخراج شده است.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برای ارایه خدمات آموزشی به دانش آموزان و پوشش دادن این کمبودها مجبور به 2 یا سه شیفته کردن مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: برخی مدارس در سه نوبت از کلاس درس استفاده می کنند و بر همین اساس کمبود فضای فیزیکی که یکی از مولفه های موثر در آموزش و پرورش است همواره دغدغه مسئولان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در همین چارچوب به دلیل کمبود فضای آموزشی در مدارس هرمزگان، ظرفیت برخی کلاس ها به 46 دانش آموز افزایش یافته است؛ در صورتی که استاندارد این حوزه حداکثر 25 دانش آموز در هر کلاس درس است.

کرمپور با بیان اینکه حد نصاب تعداد کلاس های درس در نقاط مختلف متفاوت است، افزود: برای مثال در مناطقی همچون گلشهر و بلوار امام حسین(ع) بندرعباس که جمعیت شهری متراکم تر است، به مدارس بیشتری نیاز داریم و در محله ای همچون شهرک پیامبر اعظم(ص) که به 30 مدرسه نیاز است، فقط دو مدرسه فعالیت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز