فرماندار فیروزکوه:

روند حرکت و تلاش مدیران باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۹:۳۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۰۵۶۳
روند حرکت و تلاش مدیران باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد
ملاک عمل و ارزیابی مدیران دستگاه ها در سال۹۵ در راستای میزان تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی محاسبه می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، فرماندار فیروزکوه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار کرد: در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید برنامه های سال ۹۵ تا افق۱۴۰۴ را بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی تدوین و طراحی کرده و در دستور کار دولت قرار گرفت، بنابراین روند حرکت و تلاش مدیران باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد و در شهرستان فیروزکوه باید با درجه اهمیت بیشتری به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت؛ همچنین ملاک عمل و ارزیابی مدیران دستگاه ها در سال۹۵ در راستای میزان تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی محاسبه می شود.


وی اشاره کرد: شهرستان فیروزکوه  در مسائل امنیتی، انتظامی و بزه های اجتماعی در مقایسه با سایر شهرستان ها در استان تهران از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و مسئولین از این موضوعات در آرامش کامل بوده و مشکلی شهرستان را تهدید نمی کند؛  لذا عمده مسائل و مطالبات مردم شهرستان فیروزکوه مربوط به اشتغال، معیشت،‌اقتصاد، تولید و... است.

طاهری با بیان اینکه ما مسئولان باید سطح کار را به گونه ای تعریف کنیم که با شکوفایی و بهره برداری از ظرفیت های عالی شهرستان شهروندان بتوانند درآمد مکفی داشته باشند تصریح کرد: با برنامه ریزی هوشمندانه، دقیق و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان و بهره داران در صنایع کشاورزی، گردشگری و صنعت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می توان کمتر به اعتبارات و بودجه ها تکیه کرد.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: اکنون اقدامات کارشناسی مطلوب و مستمر در زمینه برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی شهرستان انجام شده است و فرمانداری شهرستان فیروزکوه هر دو هفته برنامه های کاری دستگاه ها در سطح شهرستان را در این زمینه  مورد ارزیابی قرار می دهد.  

وی از تشکیل کارگروهی جهت رفع مشکلات بخش خصوصی و تولید کنندگان شهرستان خبر داد و افزود:‌ مسائل و مشکلات در این کارگروه مطرح و بررسی و پیگیری می شود و در صورت نیاز مسائل و موضوعات به کارگروه ویژه به ریاست استاندار  ارائه داده می شود.  

طاهری با بیان اینکه در سال۹۵ باید بدون شعار و به صورت شفاف در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بهبود معیشت، تولید و اقتصاد مردم پرداخته شود، خواستار شد: مدیران و کارشناسان در طراحی و تدوین برنامه های خود هدف کمی پروژه ها را به صورت شفاف مشخص کنند و همه مدیران مکلفند ظرف مدت یک هفته سهم دستگاه خود را از استان بگیرند و به فرمانداری شهرستان گزارش دهند.   

فرماندار فیروزکوه خبر داد: ‌اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه هایی است که در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد، بنابراین مدیران دستگاه ها باید برنامه های خود را بر اساس جداولی که از استان طراحی شده است و در اختیار دارند با دقت نظر ارائه دهند و مدیرانی که احساس می کنند توان موفقیت انجام این کار را ندارند به صراحت اعلام کنند تا از افراد شایسته تر برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گرفته شود.

به گفته طاهری؛ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نباید فقط شعار دهیم و در سال۹۵ باید شعار و عمل با هم برابر باشند.

 وی به ضرورت واگذاری پروژه هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند اشاره کرد و خواستار شد تا با پروژه هایی که در شهرستان فیروزکوه توجیه اقتصادی و فنی دارند موافقت شود تا از این ظرفیت ها در زمینه های دیگر در راستای اقتصاد مقاومتی بهره مند شد.

طاهری خاطر نشان کرد: با ایجاد معیارها و چارچوبی که برای ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شد، می توان مدیران را به خوبی مورد ارزیابی و سنجش قرار داد، زمانی که برنامه و مقایسه ای برای امور و برنامه ها وجود داشته باشد ارزیابی معنا پیدا می کند.

فرماندار فیروزکوه به اقدامات شایسته و قابل قبول دولت تدبیر و امید طی این مدت اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با سبک و روش خاصی بر اساس سند چشم انداز به نحو احسن به اداره کشور پرداخته است، در واقع طبق مقیاس و معیاری که مشخص شده بود و با ملاک اصلی برنامه محوری به موفقیت های شایسته و ارزنده ای دست یافته است، در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه اگر نوع عمل با برنامه و سبک علمی و عقلانی که مورد توجه و اهمیت مقم معظم رهبری و دولت است انجام شود، اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان تحقق خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز