استاندار ایلام:

دولت در رفع موانع آموزش و پرورش در استان مصمم است

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۴۰:۴۲
کد خبر: ۴۲۰۹۶۹
دولت در رفع موانع آموزش و پرورش در استان مصمم است
استاندار ایلام گفت: دولت در رفع موانع آموزش و پرورش در استان مصمم است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-  محمدرضا مروارید روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حمایت از آموزش و پرورش کمک به توسعه تربیت و دانش است، اظهار کرد: رویکرد ما به آموزش و پرورش به عنوان نهادی تربیتی و علم محور همه جانبه نگری است.
وی افزود: آموزش و پرورش مشکلات بسیاری دارد که باید در حد توان و بودجه استان به این نهاد مهم و آینده ساز کشور کمک کرد تا مسائل و چالش های این دستگاه در حوزه های تجهیزاتی و آموزشی کاهش یابد.
استاندار ایلام یادآور شد: با وجود مشکلات بودجه ای استان به سبب کمبود منابع مالی و محدویت های درآمدی کشور در دولت یازدهم، هیچگاه اعتبارهای تخصیصی به این نهاد در این چند سال با کاهش مواجه نشده است.
مروارید تاکید کرد: امسال نیز در حد توان و امکانات منابع بودجه ای استان در خدمت اهداف آموزش و پرورش خواهیم بود و سعی می شود بخشی از مشکلات تجهیزاتی و فضاهای آموزشی این نهاد رفع شود.
وی در ادامه به فعالیت های حوزه سودآموزی اشاره کرد و افزود: در زمینه سوادآموزی سال گذشته کارهای مهم و برجسته ای در استان انجام شد که امید می رود این فعالیت ها امسال نیز ادامه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته هشت هزار و 500 نفر از بی سوادان استان سواد دار شدند تا مموع جمعیت بی سواد استان به 2 هزار و 538 نفر کاهش یابد.
علی بیرانوندی افزود: برای سال جاری نیز هدف گذاری گسترده ای شده که قرار است با حمایت و جدیت اعضای شورای آموزش و پرورش استان همه بی سوادان ایلامی را زیر پوشش سواد آموزی قرار گیرند.
وی تاکید کرد: 98 و 86 درصد از افراد واجب تعلیم و پایه اول ابتدایی در استان اکنون زیرپوشش تحصیلی قرار دارند که قصد داریم حدود یک درصد باقی مانده که کمتر از 100 نفر هستند را نیز جذب تحصیل و درس کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی آینده همه افراد واجب تعلیم در استان زیرپوشش تحصیلی قرار گیرند.
بیرانوندی خواستار اختصاص بودجه بیشتری در سال جاری برای حوزه تعلیم و تربیت استان شد و افزود: اکنون استان به ویِژه شهرستان ایلام با مشکل شدید فضاهای آموزشی و تجهیزاتی مواجه است.
وی یادآور شد: انتظار می رود مدیران ارشد استان همانند چند سال گذشته برای تجهیز و توسعه فضاهای تحصیلی اعتبار و بودجه لازم را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.
100 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام را دانش آموزان تشکیل می دهد که در بیش از یک هزار و 300 مدرسه و فضای آموزشی تحصیل می کنند.
بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش ایلام، در سال تحصیلی جاری 9 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان برای فراگیری دانش و تربیت وارد چرخه تحصیل می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز