جادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر:

مقابله با عرضه مواد مخدر به صورت جدی انجام شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۷:۰۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۰۹۸۶
مقابله با عرضه مواد مخدر به صورت جدی انجام شود
استاندار هرمزگان گفت: مقابله با عرضه مواد مخدر باید به صورت جدی انجام شود و همچنین باید در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بندرعباس با اشاره به بحران های موجود در دنیا، عنوان کرد: فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای سه بحران بزرگ در دنیا هستند که بحران مواد مخدر و روان گردان ها هم بر آن اضافه شده و از آن به عنوان منکر هزاره سوم نام می برند و نوع جدیدی از بردگی است.

وی ادامه داد: براساس آمار سازمان ملل بالغ بر 240 میلیون نفر از جمعیت جهان حداقل یک بار مصرف مواد مخدر یا روان گردان داشته اند و میل به مصرف به مواد مخدر موجب شده ده ها میلیون نفر در سطح جهان قاچاقچی حرفه ای شوند و در قالب مافیا این مواد را عرضه کنند.

استاندار هرمزگان افزود: سود خالص ناشی از تجارت غیرقانونی از مواد مخدر در دنیا بین 500 تا 600 میلیارد دلار است و امروز موجب شده که مواد مخدر در کنار اسلحه، نفت و توریسم به عنوان صنعتی غیرقانونی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

جادری تصریح کرد: نمی توان از ابرقدرت ها و کسانی که به ناحق خود را حامی حقوق بشر معرفی می کنند انتظار داشت تا با مواد مخدر مبارزه کنند به طوری که از زمان حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر و کشت خشخاش در این کشور چند برابر افزایش یافته است.

وی ضمن ابراز تاسف از ترویج روان گردان ها از طریق ماهواره ها، بیان داشت: این بلا اقشار مختلف را گرفتار کرده و در کشور ما سن اعتیاد کاهش یافته و در قشر جوان و دانش آموز نیز در این زمینه مشکلاتی داریم و خانواده های بسیاری بر اثر اعتیاد به مواد مخدر متلاشی شده اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

جادری با بیان اینکه از مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان زلزله خاموش تعریف می شود، اظهار داشت: از لحاظ بهداشتی مواد مخدر و عوارض آن به عنوان یکی از چهار عامل مرگ در کشور نامبرده می شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آمار زندانیان مواد مخدر نیز بسیار زیاد و روز به روز در حال افزایش است و مواد مخدر منجر به طلاق، همسر آزاری و کودک آزاری و قتل عمد و جرائم دیگر می شود.

وی گفت: مقابله با عرضه مواد مخدر باید به صورت جدی انجام شود و همچنین باید در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد کار کنیم.

جادری با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم و آگاهی دادن به جامعه در راه مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: همچنین باید از ظرفیت خیرین بهره بگیریم و بعد از آن دانشگاهیان ما باید نسخه های بومی ارائه دهند و همچنین از ظرفیت های اجتماعی استفاده شود و از آموزه های دین اسلام نیز باید برای این کار بهره بگیریم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: نیاز است به سمت کار فرهنگی برویم که صدا و سیما می تواند نقش آفرین باشد و در آگاهی بخشیدن به خانواده ها موثر عمل کند و همچنین به سمت برنامه ریزی منسجم با همکاری تمامی دستگاه ها برویم و پایگاه های اطلاعاتی خود را تقویت کنیم.

در این مراسم از خانواده های شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان قدردانی شد.

نظر شما