استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت:

برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر حرکت های امیدوار کننده آغاز شده است

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۳:۳۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۱۸۳۴
برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر حرکت های امیدوار کننده آغاز شده است
استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر تحرک خوب، سازنده و امید بخش در کشور و به تبع آن در این استان آغاز شده است چرا که مسئولان ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید فراوان دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛دکترسیدموسی خادمی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع مسئولان و برخی از تشکل‌ ها و تعدادی از نجات یافتگان از اعتیاد، افزود: در راستا این تاکیدات، کارهای و برنامه های خوبی در استان انجام شده و یا به اجرا در خواهند آمد و دبیرخانه مواد مخدر استان ما در سطح کشور یکی از فعال‌ ترین‌ ها شد.

استاندار با بیان اینکه، اکنون کار اصلی برای برنامه ریزی و تصمصم گیری در مقابله با مواد مخدر بر عهده وزارت کشور است، گفت: وزیر کشور در این زمینه تأکید زیادی به استان‌ ها برای اجرایی کردن برنامه‌ های مفید در مقابله با مواد مخدر دارند.

خادمی با بیان اینکه، وضعیت بغرنجی به نسبت سایر استان ‌ها در زمینه مواد مخدر و خطرات آن نداریم، تاکید کرد: البته به خاطر این موضوع نباید غافل شد.

استاندار اظهار داشت: البته به دلیل رشد گرایش به مواد مخدر مشکلاتی داریم که برای آن کارشناسی و مطالعه شده برنامه ‌ریزی خواهیم کرد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه، ذائقه ‌ها اکنون از مصرف مواد سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است، یادآور شد: برای مقابله از انواع مواد مخدر در جامعه عشایری و روستایی هم برنامه خواهیم داشت.

خادمی مقابله با انواع مواد مخدر را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: از هیچ کدام از ما پذیرفتنی نیست که برای مقابله با این موضوع تلاش نکنیم و به همین خاطر مسئولان وظیفه دارند از ابزارهای و تریبون‌های مختلف در این خصوص آگاهی بخشی کنند.

استاندار، نقش ائمه جمعه را در این ارتباط بسیار مؤثر دانست و گفت: تریبون‌ های نماز جمعه بهترین جایگاه برای فرهنگ‌ سازی در این خصوص است.

خادمی، استفاده از روش‌ های نرم را بسیار کارسازتر از روش‌ های مبارزه و مقابله سخت با مواد مخدر دانست و گفت: در این راه شهیدان بسیاری تقدیم کرده ‌ایم که لازم است به روح تعداد 14 شهید راه مبارزه با مواد مخدر در استان درود و سلام بفرستیم.

استاندار، کار مقابله و مبارزه با مواد مخدر را کاری طاقت ‌فرسا دانست و گفت: برای این که در راه مبارزه با مواد مخدر موفقتر عمل کنیم باید برنامه ‌های فرهنگی اثرگذار در دستور کار قرار گرفته شود.

خادمی با تأکید بر اینکه به جای پرداختن به موضوعات پیش پا افتاده در استان باید برای مقابله با رشد مواد مخدر گام برداریم، افزود: تا هنگامی که مشکلات و معضلات اجتماعی در یک جامعه وجود داشته باشد، نباید انتظار توسعه و پیشرفت استان را داشته باشیم.

استاندار با قدردانی از نیروی انتظامی و نقشی که در مقابله با رشد و ترویج مواد مخدر در جامعه دارند، آنها را از قویترین و با صلابت‌ ترین نیروها در راه مقابله و مبارزه با پدیده‌ های خانمان‌ سوزی مانند مواد مخدر دانست.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته قوه قضاییه و کارهای بزرگ آیت‌الله شهید دکتر بهشتی در جامعه اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی پس از یک تحقیق جامع به این نتیجه رسید که برای دوام و قوام حکومت اسلامی و رفع مشکلات جامعه به یک دستگاه معتبر، قوی و توانمند قضایی نیاز داریم که خود مبدع و مبتکر ایجاد چنین قوه قضائیه ای در کشور شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این همایش گفت: این استان در زمینه مبارزه و ارائه برنامه های پیشگیرانه جز استان های پیشرو بوده است.

سیدناصر رضایی، اشتغال بیش از 35 بهبود یافته از طریق اعطای تسهیلات بانکی، شناسایی و پاکسازی برخی مناطق آلوده، اجرای طرح شیوع شناسی و ساماندهی معتادان را از جمله اقدام های مهم این شورا در سال گذشته اعلام کرد.

وی، تغییرالگو از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی، کاهش سن اعتیاد بویژه در نوجوانان، گرایش روزافزون زنان به سمت مواد مخدر و افیونی را از جمله عوامل خطرزا در این زمینه اعلام کرد.

رضایی، تعداد مراکز ترک اعتیاد در استان را 70 مورد ذکر کرد و افزود: رویکرد اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر کشور و این استان نیز متناسب با این تغییرات و شرایط است.

وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاکم بر آن در بسیاری از شاخص ها بویژه در زمینه مبتلایان به مواد مخدر، میزان شیوع و یا کاهش سن وضعیت بهتری دارد.

در این آیین از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و برخی فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد با اهدای لوح سپاس نیز تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز