رئیس دادگستری بروجرد :

افزایش ۱۰ درصدی پرونده های قضایی به دادگستری در سه ماه نخست امسال

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۶:۳۸:۳۰
کد خبر: ۴۲۱۹۰۰
افزایش ۱۰ درصدی پرونده های قضایی به دادگستری در سه ماه نخست امسال
رییس دادگستری بروجرد گفت: با توجه به تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد آمار ورودی پرونده های قضایی به دادگستری در سه ماه نخست امسال در حوزه دعاوی خانوادگی ، ١٠ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،" حمید رضا بوالحسنی" رئیس دادگستری بروجرددر جلسه امروز صبح شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد اظهار داشت : با بیکار شدن کارگران واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد ، مشکلات زیادی گریبان گیر خانواده های آنها شده که از آن جمله می توان به عدم پرداخت نفقه ، عدم اشتغال و کسب درآمد ، از دست دادن توان مالی و ... اشاره کرد که یکی از پیامدهای آن طلاق و یکی از این معضلات است.

وی سست شدن اعتقادات مذهبی را از دیگر عوامل طلاق دانست و اظهار کرد: متاسفانه مردم معمولا از فناوری هایی چون ماهواره و اینترنت استفاده منفی می کنند که این موضوع در سست شدن اعتقادات آنها مشهود است. همچنین بد حجابی ، افزایش و گستردگی روزافزون فضای مجازی ، افزایش میزان استفاده منفی و جاماندن استفاده مثبت از وسایل اینترنت و ماهواره و... خود عامل دیگری در سستی اعتقادات و از هم پاشیدگی خانواده هاست .  

" حمید رضا بوالحسنی" رئیس دادگستری بروجرد و عضو شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر انجام مشاوره قبل از ازدواج گفت: متاسفانه در حال حاضر مشاوره ها قبل از طلاق انجام می شوند که تاثیر چندانی ندارند زیرا زوجین در این زمان تصمیم خود را برای طلاق گرفته اندو در حال حاضر ما مواجه به طلاق های توافقی هستیم که کاری برای آنان نمی توان کرد و اگر کاری هم شده این زوجین بعد از مدتی مجددا به دادگاه مراجعه کرده اند . لذا مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بشتری برخوردار است .

وی در ادامه به پایین بودن سن ازدواج اشاره کرد و گفت : رعایت نکردن سطح و فاصله طبقاتی ، ایمان و اعتقادات مذهبی ، بیکاری و عدم رعایت توصیه ها در ازدواج تمامی موجب افزایش آمار طلاق حتی در زمان بسیار کوتاه ، چند روز پس از ازدواج منجر می شود .

وی گفت : مشاوره قبل از ازدواج در صورتی که درست انجام شود بسیار مؤثر است و این در حالی است که مشاوره های قبل از ازدواج در مراکز مشاوره صوری است  .

در حوزه اقتصاد مقاومتی ، اداره دادگستری سعی نموده کلیه پرونده ها را اسکن نماید و از مصرف کاغذ جلو گیری شود . همچنین دعوت از افراد از طریق سیستم انجام می شود .

همچنین این اداره در بحث حمایت از سرمایه گذارانی که مورد چالش قرا گرفته اند ، تلاش نموده تا ضمن مذاکره با بانکها در افزایش مهلت باز پرداخت وام بانک و ایجاد زمینه همکاری مجدد در رفع مشکلات آنان اقدام نماید تا بخش تولید شهرستان دچار مشکل و بحران نشود . امسال هم هدفمان حمایت از سرمایه گذار و کارگران است .

وی گفت : ما به عنوان بیمارستان اجتماعی با تمامی مسائل اجتماعی و نابهنجاری های جامعه سرو کار داریم و تعامل خوب میان دوستان در نیروی انتظامی ، سپاه و اداره اطلاعات و سایر دوستان موجب گردیده تا در شهرستان از امنیت نسبی خوبی برخوردار باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز