اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در یک پروژه چند منظوره

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۹:۰۴:۳۵
کد خبر: ۴۲۲۲۱۰
اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در یک پروژه چند منظوره
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه همه جانبه قشم و استفاده از همه ظرفیت ها اعم از صنعتی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی از سیاست های این سازمان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در آیین رونمایی از طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری که توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد، افزود: این پروژه با اعتبار بیش از 26 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی طی مدت چهار سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در مرحله نخست با اختصاص 350 هزار متر مربع از فضای 47 هکتاری این پروژه به چهار حوزه تجاری - اداری، گردشکری شامل هتل، فضاهای فرهنگی شامل چند سالن سینما، آمفی تاتر و همچنین ورزشی آغاز می شود.

به گفته مومنی 15 هکتار زمین نیز برای طرح توسعه ای این پروژه منظور شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نقش این سازمان در طرح یاد شده و بقیه پروژه ها را نقش حاکمیتی و نظارتی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام مراحل اجرا با رعایت استانداردهای بین المللی و با استفاده از سازه های طبیعی که در ژیوسایت هایی نظیر تنگه چاهکوه، دره تندیس ها و دره ستاره ها وجود دارد و با طبیعت و شرایط منطقه سازگاری دارد، ساخته خواهد شد.

وی یادآوری کرد: براساس قرار دادی که داریم، شرکت سرمایه گذار منعی برای مشارکت کار با خارجیان ندارد.

به گفته مومنی با توجه به طرح توسعه ای این پروژه امکان افزایش اعتبار آن به بیش از  30 هزار میلیارد ریال وجود دارد و خوشبختانه طرف قرارداد تمام اعتبار مورد نیاز طرح را بدون نیاز به دریافت وام دراختیار دارد.

وی با اشاره به طرح های پیش بینی شده حوزه ورزش گفت: با تکمیل این پروژه تیم های ملی دیگر برای آماده سازی نیازی به سفر به کشورهای خارجی نخواهند داشت بلکه تیم های خارجی در فصل های سرد اروپایی در قشم اردو خواهند زد.

مومنی در ادامه به آماده سازی هتل پنج ستاره سورینت با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی و یک هتل چهار ستاره با بیش از 70 درصد پیشرفت تا پایان امسال خبر داد .

وی از طرح جامع تفریحی، ورزشی، گردشگری، فرهنگی، تجاری و اداری در شهر قشم به عنوان الگویی برای طرح های دیگر این منطقه یاد کرد، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد برای جزیره قشم با گذشت 25 سال از زمان فعالیت خوب نیست که یک هتل پنج ستاره نداشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون 70 واحد اقامتی با 6500 تخت در قشم داریم و در ابتدای امسال با افتتاح دو هتل تعداد یکهزار تخت به مجموعه تخت های این منطقه اضافه شده و امیدواریم تا پایان امسال یکهزار تخت دیگر نیز اضافه شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طرح مرکز توریستی فرهنگی و گردشگری در ساحل جنوبی جزیره قشم با استفاده از ظرفیت های داخلی با هدف محقق شدن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را با جدیت در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین از افتتاح فرهنگسرای قرآنی قشم به عنوان یک طرح مهم فرهنگی تا یک ماه آینده در این جزیره خبر داد.

طرح جامع تفریحی، گردشگری، فرهنگی تجاری و اقامتی قشم در زمینی به مساحت 62 هکتار (فاز اول 47 هکتار و فاز دوم به عنوان طرح توسعه 15 هکتار) روز پنجشنبه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا مومنی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رضا باقری نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و چند تن از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی مناطق آزاد کشور در تهران رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز