معاون سیاسی امنیتی استانداری مطرح کرد:

واحد درسی مقابله با اعتیاد در مدارس راه اندازی شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۰:۰۶:۵۰
کد خبر: ۴۲۲۲۷۶
واحد درسی مقابله با اعتیاد در مدارس راه اندازی شود
ایوب رحیمی گفت: برای مبارزه موثر و جدی با موادمخدر باید واحد درسی مقابله با اعتیاد در مدارس راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری در همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر که با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه در این عرصه در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: از ظرفیت های مکان های آموزشی بویژه مدارس باید برای آگاهی بخشی به جوانان و نواجونان در خصوص آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد استفاده کرد.

وی اضافه کرد: از ظرفیت رسانه ها، شبکه های مجازی، مساجد و مکان های مذهبی و همچنین اعیاد و مناسبت ها نیز باید برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری کرد.

ایوب رحیمی از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین معضل های اجتماعی در جهان یاد کرد و گفت: نباید از تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی در جامعه که ملموس می باشد خودداری کنیم، چرا که لازم است مردم نسبت به این مسائل آگاهی کامل داشته باشند و برای رفع آنها همراه با مسئولان مشارکت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: با وجود همه کارها و برنامه ریزی های صورت گرفته، فعالیت های مربوط به مبارزه با موادمخدر کافی نبوده و آمارها نشانگر افزایش معضل اعتیاد در جامعه است.

رحیمی رویکرد مبارزه با موادمخدر را نیازمند اصلاح دانست و گفت: در این راستا باید فعالیت های مربوط به مشارکت های اجتماعی تقویت شود.

وی اضافه کرد: هنگامی که بحث مبارزه با موادمخدر مطرح می شود ذهن ها به سمت نیروی انتظامی و دستگاه قضائی می رود در حالیکه خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، رسانه ها، ائمه جمعه و صاحبان تریبون نیز در این رابطه باید در حوزه پیشگیری به ایفای نقش بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: اگر شاهد یک عزم عمومی و همگانی در رابطه با مبارزه با موادمخدر نباشیم باید شاهد گرفتار شدن تعداد بیشتری از نوجوانان و جوانان در دام اعتیاد باشیم.

رحیمی به نقش خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان اشاره کرد و گفت: بی توجهی خانواده ها نسبت به فرزندان خود می تواند عامل مهمی برای سوق دادن آنها به سمت آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باشد.

وی در پایان مقابله با اعتیاد را جزو سیاست های جدی دولت برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا باید همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد پای کار بیایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز