هوشنگ بازونددرجلسه هماهنگی توسعه صنعت گردشگری در مسیر خرم آباد - پلدختر:

طرح مصوب اجرای محور گردشگری خرم آباد - پلدخترتا پایان شهریور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۳:۲۹:۳۴
کد خبر: ۴۲۲۴۱۲
طرح مصوب اجرای محور گردشگری خرم آباد - پلدخترتا پایان شهریور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد
تا پایان شهریور امسال طرح مصوب اجرای محور گردشگری خرم آباد - پلدختر به تمامی دستگاه ها ابلاغ خواهد شد و معاون عمرانی استانداری باید ظرف یک هفته چهار روستای هدف گردشگری واقع در مسیر محور خرم آباد - پلدختر را انتخاب و ابلاغ کند و مشاور طرح نیز ظرف سه ماه نقشه های فاز یک پروژه را تهیه و اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، استاندار لرستان  درجلسه هماهنگی توسعه صنعت گردشگری در مسیر خرم آباد -  پلدختر به خبرنگاران گفت:   باید یک محور نو در مسیر محور خرم آباد - پلدختر ایجاد شود و  برای این منظور اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان باید به طور جدی پای کار آمده و برای ساماندهی آبشارهای منطقه و انجام تبلیغاتی در حوزه پل های تاریخی آن اقدام کرده و شرایط بازدید گردشگران از این ظرفیت های گردشگری را فراهم کند.

هوشنگ بازوندتصریح کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت هتل و رستوران هایی در مسیر محور خرم آباد - پلدختر ضروری بوده  و تامین روشنایی این محور، احیاء پلیس راه در مسیر، صدور مجوز برای ساخت پمپ بنزین های جدید باید در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: معاون عمرانی استانداری باید به شهرداری ها کمک کند تا پروژه هایی با رویکرد گردشگری ایجاد کنند و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز باید توان مضاعفی گذاشته تا با کمک گرفتن از نمایندگان استان اوراق مشارکت و اسناد خزانه برای پیمانکاران اخذ شده و برنامه زمان بندی پروژه را در مدت کوتاهی به ما اعلام کند.

بازوند عنوان کرد: با تبدیل محور خرم آباد - پلدختر به محور گردشگری علاوه بر تامین دو هزار شغل از دست رفته در منطقه شغل های جدیدی نیز تعریف خواهد شد و با توجه به اینکه لرستان به عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب شده باید بتوانیم پروژه مورد نظر را نیز به عنوان پروژه ای الگو به کشور معرفی کنیم که در صورت موفقیت در این پروژه می توانیم محور کاکارضا خرم آباد را نیز به عنوان محور گردشگری تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مدیرکل منابع طبیعی لرستان باید اقدامات لازم برای واگذاری زمین به افرادی که تمایل دارند کار تفرجگاهی در محور خرم آباد - پلدختر انجام دهند را فراهم کند و نگوید که مدیران مرکز باید دستور برخی کارها را بدهند لذا ما از مدیرانی که می خواهند هر کاری کنند از تهران اجازه می گیرند گلایه داریم.

بازوند بیان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی حکم وزیر را در استان خود دارند و مردم از مدیران توقع دارند برای آن ها کار کنند لذا مدیران باید مشکلات استان را خود حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اپراتورهای تلفن همراه در استان به عنوان اسپانسر تبلیغاتی باید کار تبلیغات محور گردشگری خرم آباد - پلدختر را قبول کند وسه اپراتور تلفن همراه در استان حدود دو میلیون مشترک دارند ولی هیچ خدماتی به استان نمی هند لذا طی جلسه ای از یک اپراتور خواسته می شود کار تبلیغات محور گردشگری خرم آباد - پلدختر را انجام دهد.

استاندار لرستان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان باید پیشنهادات خود را ظرف یک هفته در مورد احداث محور گردشگری خرم آباد - پلدختر به صورت مکتوب به معاون عمرانی استانداری لرستان تحویل دهند و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز شرح خدمات پیشنهادی که با مشاور قرارداد بسته را اعام کند.

هوشنگ بازوند در انتها گفت: تا پایان شهریور امسال طرح مصوب اجرای محور گردشگری خرم آباد - پلدختر به تمامی دستگاه ها ابلاغ خواهد شد و معاون عمرانی استانداری باید ظرف یک هفته چهار روستای هدف گردشگری واقع در مسیر محور خرم آباد - پلدختر را انتخاب و ابلاغ کند و مشاور طرح نیز ظرف سه ماه نقشه های فاز یک پروژه را تهیه و اعلام کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز