اعلام جزییات پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت لرستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۴:۵۱:۰۵
کد خبر: ۴۲۲۵۰۵
اعلام جزییات پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت لرستان
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تشریح جزئیات برگزاری پازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ، گفت: این آزمون آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، منصور احمدی گفت:  با عنایت به رویکرد این معاونت در سال جاری مبنی بر توجه جدی به «توسعه فهم قرآن کریم» در کنار سایر آموزش‌های قرآنی، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه صف به عنوان رشته ویژه پانزدهمین آزمون سراسری در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار کرد: به منظور نشر و توسعه مفاهیم قرآن کریم در بین کارکنان دولت و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف در بین آن‌ها؛ طی توافق صورت گرفته با امور برنامه‌ریزی، تأمین و بهسازی نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، آن دسته از افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در هر یک از رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شوند، گواهینامه آموزش عمومی معادل ۲۸ ساعت، در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت دریافت خواهند کرد. 

احمدی با بیان این‌که پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت در این آزمون برای تمامی رده‌های سنی آزاد است و از شرکت کنندگان زیر ١٢ سال آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.

مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: این دوره از آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، جزء اول، ۳ جزء اول، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل قرآن از کتاب مصحف با شرح واژگان استاد بهرامپور در رشته حفظ قرآن، برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن، در رشته‌های مفاهیم سطح مقدماتی ۱، مفاهیم سطح مقدماتی ۲، مفاهیم سطح تکمیلی، مفاهیم سطح مقدماتی و مفاهیم سوره مبارکه صف به ترتیب در مجلدات ۱-۳، ۴-۶، ۷-۹ از کتاب آموزش مفاهیم تألیف استاد مسعود وکیل، مجلدات ۱-۳ کتاب آموزش مفاهیم تألیف آقایان محدث، علامی و صفار هرندی و ردیف آخر با اعلام متعاقب، برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به این‌که رشته‌های تدبر قرآن و عقاید قرآنی به ترتیب با منبع آزمون کتاب آموزش تدبر در قرآن جزء ۳۰، تألیف استاد علی صبوحی و  اعلام در آینده، برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته مفاهیم نهج‌البلاغه با منبع مجلدات ۱ و ۲ درسنامه نهج‌البلاغه برگزار شده و منبع آزمون رشته مفاهیم صحیفه سجادیه در رشته معارف اهل بیت(ع)، متعاقباً اعلام می‌شود.

مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که پانزدهمین دوره آزمون همزمان در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، بیان کرد:  علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌توانند  در زمان مقرر، که متعاقباً اعلام می‌شود، جهت ثبت‌نام به سایت www.qia.ir مراجعه نمایند.

وی تأکید کرد: به همه قبول شدگان در این آزمون گواهی پایان‌دوره و به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز