معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل

مصرف هورمون رشد در تولید مرغ شایعه است

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۲۲:۴۲:۴۷
کد خبر: ۴۲۲۶۸۲
مصرف هورمون رشد در تولید مرغ شایعه است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه رشد 35 روزه مرغ صنعتی حاصل اصلاح نژاد ژنتیکی است مصرف هورمون در چرخه تولید مرغ را شایعه دانست

به گزارش برنا،بهلول تکلوی روز شنبه در جلسه بهینه سازی فعالیت های صنعت مرغداری استان افزود: هر گونه اخبار مربوط به مصرف هورمون در شبکه های مجازی و برخی از جراید کذب و بی اساس بوده و به هیچ عنوان هورمونی در مرغداری های استان مصرف نمی شود .
وی گفت: به دلیل گران بودن هورمون های رشد واحدهای مرغداری به دلیل عدم صرفه اقتصادی حاضر به انجام این کار نیستند و این روش به کلی منسوخ شده و در حال حاضر که در مدت 35 روز یک جوجه تبدیل به مرغ با وزن 1200 تا 1800 گرم می رسد از اصلاح نژاد ژنتیکی مرغ سرچشمه می گیرد که در گذشته این مدت زمان حتی به 90 روز نیز می رسید.
او اظهار کرد: فرجه زمانی برای مصرف هورمون در واحدهای مرغداری استان وجود خارجی ندارد از طرف دیگر با توجه به بازرسی ها و کنترل های زمان بندی شده و نظارت دقیق مسوولان ذیربط انجام این کار خلاف را به هیچ واحد مرغداری نخواهد داد.
تکلوی در زمینه مدیریت جوجه ریزی مرغداری های استان نیز افزود: از 383 واحد مرغداری های گوشتی استان 365 واحد فعال بوده که به طور ماهانه شش میلیون و 312 هزارو 250 قطعه جوجه ریزی دارند و به طور متوسط در سال 36 هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند.
وی گفت: از این میزان پنج هزار تن تولید مازاد بر نیاز بوده و به صادرات اختصاص می یابد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، تکلوی نقش رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی را خطیر دانست و افزود: صاحب نظران و متولیان تولید باید برای جهت رشد و آگاهی مردم و فرهنگ سازی مطلوب در نحوه تغذیه مصرف کنندگان تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز