مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خبر داد:

چهارمین نشست کتابخوان کودک و نوجوان در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۸:۵۷:۱۰
کد خبر: ۴۲۲۷۸۱
چهارمین نشست کتابخوان کودک و نوجوان در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس
به همت کتابدار کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس چهارمین نشست کتابخوان در بخش کودک این کتابخانه با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، فهیمه اطهری مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: به همت کتابدار کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس چهارمین نشست کتابخوان در بخش کودک این کتابخانه با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست هفت نفر از اعضاء کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند که خلاصه کتابها به شرح زیر است:

کتاب «زال و سیمرغ» نوشته «م. آزاد» ارائه توسط زینب همت خانلو/ این کتاب منتخب یکی از داستان های شاهنامه فردوسی است که درباره تولد زال و بخشی از زندگی او می باشد.

کتاب «فرار به موزه نیویورک» نوشته «ای. ال. کونیگسبرگ» ارائه توسط فرشته محمدی/ داستان این کتاب درباره‌ی دختری به نام کلودیا است که به دنبال ایجاد تحولی در خود تصمیم می‌گیرد از خانه فرار کند. اما بعد از یک هفته متوجه می‌شود که هیچ تغییری در او رخ نداده است. ولی بالاخره معجزه‌ای که کلودیا در انتظارش است اتفاق می‌افتد و ...

کتاب «قصه های شیرین مثنوی» نوشته «جعفر ابراهیمی» ارائه توسط سونیا حسین پور/ این کتاب گزیده ای از قصه های مثنوی مولوی است.

کتاب «برترین زن» نوشته «محسن مومنی» ارائه توسط مائده بهاری/ این کتاب به روایت داستانی زندگی حضرت فاطمه (ع) اختصاص دارد. درباره ولادت، کودکی، همدمی پیامبر (ص)، مقام و مرتبه، ازدواج، همسری، مادری، رفتار اجتماعی، پاکدامنی، فرزندان، مظلومیت، عبادت، شهادت، و آرامگاه گمشده می باشد.

کتاب «آشنایی با کیهان» نوشته «رتبین کرود» ارائه توسط حدیثه خسروی/ این کتاب درباره این است که کیهان چیست، همه چیزهایی که در گذشته وجود داشته، امروز هست و در آینده خواهد بود، فضای پهناوری که از تعداد بی شماری کهکشان، نور و دیگر تابش ها پر شده است.

کتاب «بوسه اهریمن» نوشته «محمدرضا یوسفی» ارائه توسط فاطمه مقدم/ این کتاب به بازگویی یکی از داستان های شاهنامه می پردازد و داستان  ضحاک مار بر دوش و ظلم و ستمی که بر مردم روا داشته است و اتحاد مردم برای مبارزه با او را به زیبایی روایت می کند.

کتاب «یک کار خوب: پیرزن و مهمان عزیز» نوشته «محمود پوروهاب» ارائه توسط بیتا باقری/ داستان پیرزنی در نیشابور که به خاطر ارادتی که نسبت به امام رضا داشت و  خواب دیده بود امام رضا (ع) مهمان خانه اش می شود، این سعادت نصیبش شد و امام رضا در سفرش به نیشابور دعوت او را پذیرفت و به خانه اش رفت.

کتاب « دوست خوب» نوشته «کریستین ای آدامز» ارائه توسط مبینا برادران/ این کتاب درباره این است که همه کودکان به دوست نیاز دارند؛ واضح است که آن‌ها با مهارت‌های اجتماعی متولد نمی‌شوند. آن‌ها باید یاد بگیرند چطور دوست پیدا کنند، دوستانشان را عاقلانه انتخاب کنند و دوستان خوبشان را حفظ کنند. این کتاب به کودکان یاد می‌دهد که چگونه دوستی‌شان را گسترش دهند؛ درباره رفتارهایی که دوستی‌ها را پرورش می‌دهد، بحث می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه برخی از تاثیرپذیری‌ها می‌تواند مخرب باشد و اگر کودکی نمی‌تواند دوست پیدا کند یا از بهترین دوستش جدا می‌شود چه باید بکند.

کتاب «سردار سرکش» نوشته «مهدی میرکیانی» ارائه توسط فاطمه سلیمی/ در سال هایی که ساسانیان بر ایران حکومت می کردند، یکی از سرداران ایرانی به نام بهرام چوبین در برابر خسرو پرویز، شاه ساسانی، قیام کرد. بسیاری از سربازان و سرداران سپاه ایران که از ستم های خسرو پرویز به تنگ آمده بودند به این سردار پیوستند.

IMG_5175IMG_5174

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز