استاندار خراسان رضوی خواستار شد؛

همراهی بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ابلاغی برای رونق واحدهای تولیدی در استان

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۷:۳۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۲۷۹۹
همراهی بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ابلاغی برای رونق واحدهای تولیدی در استان
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این دیدار با بیان این همزمان با ابلاغ دستور العمل تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، کارگروه تسهیل و کمیته ی بررسی تشکیل جلسه دادند و نسبت به عارضه یابی از واحدهای تولیدی اقدام کردند.

وی افزود: بر این اساس تاکنون 724 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که 285 مورد مربوط به واحدهای دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و 439 مورد، سازمان صنعت ، معدن و تجارت بوده است .

استاندار خراسان رضوی گفت: 75 طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت معرفی به کمیته ی بررسی، مصوب و 48 طرح پس از بررسی به بانک ها ارجاع شده است که هنوز اقدام قابل توجهی از سوی بانک ها صورت نگرفته است.

رشیدیان تاکید کرد: اجرای موفق این دستور العمل در گرو همراهی بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ابلاغی برای رونق واحدهای تولیدی استان است.

وی در ادامه از شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان یک ظرفیت مطلوب در استان یاد و خاطر نشان کرد: بیش از 300 واحد تولید قطعات خودرو نیز در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

استاندار خراسان رضوی خواستار راه اندازی پلت فرم جدید ایران خودرو در استان و انتقال حساب های این شرکت به داخل شد.

محسن صالح نیا معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم همراهی بانک ها درپرداخت تسهیلات، گفت: در حال حاضر 763 میلیارد تومان تسهیلات به خراسان رضوی برای تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تخصیص داده شده است.

وی با بیان این که این تسهیلات سهمیه بندی نیست؛ تاکید کرد: طرح ها و پروژه های واجد شرایط را بدون محدودیت می توان معرفی کرد.  

معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو خراسان را با توجه به زیر ساخت های مناسبی که دارد؛ به عنوان یکی از بهترین سایت ها در کشور برای راه اندازی پلت فرم جدید دانست.

 

 

 

نظر شما