مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی:

دانشگاه ها در ارائه رشته های دانشگاهی بدون توجه به نیاز صنعت و بازار عمل کرده اند

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۲:۰۶:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۱۸۷
دانشگاه ها در ارائه رشته های دانشگاهی بدون توجه به نیاز صنعت و بازار عمل کرده اند
جهانگیری گفت: ستاد توسعه فناوری‌های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی تشکیل شد.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی از تشکیل ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست بررسی آیین نامه ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی گفت: با ابلاغ این آیین نامه از سوی استاندار در روزهای آتی این ستاد فعالیت  رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

وی، با اشاره به ضرورت تشکیل این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی در راستای کمک به توسعه پایدار ملی  و منطقه ای و نیز افزایش ثروت و رفاه عمومی از طریق فعالیت های اقتصادی دانش بنیان و با توجه به پیشرفت سریع  صنعت نساجی و پوشاک در سطح جهانی و ضرورت توجه به این حوزه در کشور تشکیل شده است.

جهانگیری، بسترسازی برای تولید، ترویج، توسعه و ارتقای دانش در حوزه فناوری های نساجی و پوشاک، حمایت از تجاری سازی و سرمایه گذاری در حوزه این فناوری و ایجاد فضای همکاری و هم افزایی بین ذینفعان و مسئولان مربوطه این صنعت را از جمله اهداف تشکیل این ستاد برشمرد.

نماینده تام الاختیار استاندار در حوزه فناوری، با اشاره به قدمت چندین ساله صنعت نساجی در استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه امروز ما شاهد هستیم که متخصصین دانشگاهی در این رشته در استان ما انگشت شمار هستند و این نشان می دهد که دانشگاه ها در ارائه رشته های دانشگاهی بدون توجه به نیاز صنعت و بازار عمل کرده اند.

جهانگیری، ورود به بحث های تجاری سازی در بخش صنعت نساجی را نیز یادآور شد و افزود: نبود نهادهای رابط بین فناوران و خریداران تکنولوژی یکی از معضلات اصلی ما در حال حاضر است از این رو ضروری است نهادهایی  برای عرضه و تقاضای فناوری تشکیل شوند که نظام حقوقی نیز در این نهادها بروشنی تبیین شده باشد.

وی ادامه داد: در بحث نساجی  و پوشاک انتظار داریم در آینده  با تشکیل فن بازار تخصصی این حوزه نیاز مربوطه در آن فن بازار رفع شود.

در این نشست آیین نامه ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی به تصویب حاضرین رسید و سید حسن پروینی- رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی استان- به عنوان دبیر این ستاد مشخص شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز