مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

در هر ثانیه ۹ مترمکعب آب در آذربایجان شرقی مصرف می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۰۵:۳۰:۱۷
کد خبر: ۴۲۳۲۰۰
در هر ثانیه ۹ مترمکعب آب در آذربایجان شرقی مصرف می‌شود
ایمانلو گفت: جمعیت تحت پوشش فاضلاب آذربایجان شرقی یک میلیون و 679 هزار و 668 نفر است که در واقع 57.5 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: جمعیت تحت پوشش آب شهری 2 میلیون و 927 هزار و 272 نفر، تعداد شهرهای تحت پوشش 59 شهر، تعداد انشعابات آب یک میلیون و 122 هزار و 41 فقره، تعداد چاه‌های آب، قنات و چشمه 383 حلقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شهری قرار دارد، افزود: حجم مخازن درمدار 913 هزار و 338 متر مکعب، تعداد آزمایشگاه‌های آب 34 واحد، تعداد تصفیه‌‌‌خانه‌های آب در مدار 9 واحد و طول شبکه اصلی توزیع آب 8 هزار و 884 کیلومتر است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان یک میلیون و 679 هزار و 668 نفر است که در واقع 57.5 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و تعداد انشعابات فاضلاب 626 هزار و 151 فقره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز گفت:  حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به این شرکت اعتبار در نظر گرفته شده که پس از بهره برداری سالانه 75 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد .

وی اضافه کرد: اقداماتی که با استفاده از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام می‌شود، احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با ظرفیت اسمی 2.3 مترمکعب در ثانیه، اجرای انتقال شبکه فاضلاب تبریز به طول 11 کیلومتر، اجرای بخشی از شبکه فاضلاب تبریز به طول 300 کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب آذرشهر، تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب بناب می باشند و با اقدامات فوق و با اعتبار بالغ بر حدود 380 میلیارد تومان اعتبار پس از بهره برداری از تصفیه خانه های فوق سالانه 150 میلیون متر مکعب پساب را وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی حفاظت از منابع آب و ترویج مصرف بهینه آب است، بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر 5 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب را مرتفع نماییم.

وی پیک مصرف آب در استان را 9 مترمکعب عنوان و تصریح کرد: حفظ سلامت جوامع انسانی و صیانت از محیط زیست و منابع آن ایجاب می کند تا زایدهای حاصل از فعالیت مختلف شهری جمع آوری، تصفیه و دفع شود.

وی تشریح کرد: تصفیه خانه ها در فرایند جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهم و بسزایی را ایفا می کنند، گندزدایی و بازگرداندن آب های آلوده حاصل از پساب شهری به صورت تصفیه شده و استفاده مجدد از این آب ها در بخش کشاورزی و صنعت از محل ایجاد تصفیه خانه ها محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اهمیت ویژه ای برای اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام مبذول داشته به طوری که در حال حاضر در 9 شهر استان تصفیه خانه های فاضلاب با روش های نوین SBR و USBR در حال بهره برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: تصفیه خانه های فاضلاب شهری بناب و شهر جدید سهند با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال احداث هستند که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به زودی به بهره برداری می رسند.

وی تعداد کل پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان در ارتباط با مسکن مهر را 85 پروژه عنوان و تعداد کل واحدهایی که انشعاب آب آنها نصب شده 42 هزار و 100 واحد و تعداد واحدهایی که انشعاب فاضلاب آنها نصب شده را 34 هزار و 949 واحد اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز