در جلسه شورای اداری گچساران مطرح شد

برنامه ۴ ساله ” توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی” توسط غلامرضا تاجگردون

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۱:۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۴۲۳
برنامه ۴ ساله ” توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی” توسط غلامرضا تاجگردون
روز گذشته از برنامه ۴ ساله ” توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی” غلامرضا تاجگردون برای شهرستان گچساران و باشت به منظور ترسیم یک نقشه راه برای حرکت مدیران این دو شهرستان جهت رسیدن به برنامه های مشخص شده رونمایی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گچساران ؛روز گذشته از برنامه  ۴ ساله ” توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی” غلامرضا تاجگردون برای شهرستان گچساران و باشت به منظور ترسیم یک نقشه راه برای حرکت مدیران این دو شهرستان جهت رسیدن به برنامه های مشخص شده رونمایی شد.

هدف گذاری و تدویین برنامه در کشورها توسط مدیران در بخش های مختلف انجام می گردد از جمله برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور یا برنامه اول تا پنجم توسعه که در کشور ما تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

تدوین برنامه کار چندان سختی نیست اما پیاده سازی و اجرای آن به دلیل فنی بودن برخی از بخش ها پیچیده و سخت بوده که اغلب برنامه ها در کشور ما به نحو مطلوب به نتیجه نرسیده است و اکنون این سوال مطرح می سود آیا برنامه تدوین شده نماینده گچساران و باشت با واقعیت های و امکانات موجود این دو شهرستان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر هم خوانی داشته و به عبارتی این برنامه به چه میزان از حالت شعاری خارج و واقع بینانه ترسیم شده است.

برنامه ۴ ساله ” توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی” غلامرضا تاجگردون در بخش های مهمی از جمله درمان،اشتغال،مدیربت شهری،کشاورزی و انرژی دارای بندهای خوبی است که به خوبی نشان می دهد در صورت تحقق آنان زمینه شکوفایی چشم گیر شهرستان های گچساران و باشت و حل معظل بیکاری رقم خواهد خورد.

تاجگردون بر این باور است که بخش خدمات نقش موثری در اشتغالزایی دارد و به شهردار دوگنبدان متذکر شد که تنها در پارک بانوان شهر دوگنبدان می توان ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی همچنین معتقد به اجرای طرح های محرک زاست از جمله با راه اندازی بیمارستان های تخصصی سوختگی،سرطان و بیمارستان تخصصی زنان می توان ایجاد فرصت های شغلی و  توسعه نمود.

تاجگردون در بخش کشاورزی  قصد دارد زمینه آبیاری ۱۲ هزارهکتار از زمین های شهرستان های باشت و گچساران را فراهم نموده تا با رونق کشاورزی بتوان فرصت اشتغال و ثروت حاصل کرد.وی در تدارک تبدیل نمودن گچساران به کیمیا شهر و راه اندازی دو واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن،طرح MTP، زنجیره تولید متانول و پروبیلن و طرح تولید محصولات اسید فرمیک و وینیل استات منومر WAM که فرصت های شغلی بی نظیری را میسر می کنند است.

با نگاهی به برنامه های اعلام شده توسط نماینده گچساران و باشت به خوبی می توان پی برد این برنامه ها در کوتاه مدت برآورده نخواهد شد و اگر بنا باشد مشکل اشتغال با تحقق بندهای این برنامه جامع حاصل شود  باید منتظر حل معضل بیکاری در کوتاه مدت نبود و اگر هم تمام راهکارهای گام برداشتن در مسیر تحقق این برنامه فراهم گردد به یک فاصله زمانی بیش از چهارسال نیاز است.

شهردار دوگنبدان در بازدید هفته گذشته خود از پارک بانوان  جهت پیگیری مشکلات این پارک بیان داشت”  این پارک نیاز به تجهیزات جهت تکمیل شدن دارد و همچنین پارک ساحلی گچساران برای تکمیل شدن نیاز به اعتبارات دارد.”

آسفالت خیابان های گچساران فرسوده و بی کیفیت بوده که شهرداری توانایی مالی برای نوسازی آسفالت خیابان ها را نداشته و  آسفالت نمودن جاده های خاکی محلات شهر در اولویت قرار گرفته است.شهرداری که برای پرداخت حقوق کارگران خود گاهی دچار مشکل و قادر به پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران نبوده آیا قادر به ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی در پارک نیمه تمام بانوان یا شهربازی که سالها فعال نبوده است؟

غلامرضا تاجگردون کارهایی از قبیل خرید دستگاه سی تی اسکن یا آسفالت نمودن و موارد مشابه در ادارت را کارهای روتین مدیران دانسته و اظهار داشت:”برای پیشرفت شهرستان باید طرح های بزرگ و محرک زا مد نظر مدیران باشد” اما باید نماینده گچساران و باشت بپذیرد که مدیران حوزه انتخابیه وی در انجام همین کارهای روتین و معمولی ادارات خود درمانده هستند که شاید دلیل اصلی آن نبود اعتبارات باشد.

تجهیز بیمارستان های تخصصی نیاز به ورود سرمایه گذاران بزرگ و یا بودجه های دولتی قابل توجه دارد که در حال حاضر بخش درمان شهرستان های گچساران و باشت برای تجهیز مراکز درمانی فعلی خود دچار مشکل هستند.

برای حل معضل بیکاری نیاید منتظر ورود سرمایه گذاران غیر بومی بود و باید تمرکز بر توانمندی های بومی از جمله سرمایه گذاران خودی و فراهم نمودن زمینه های ایجاد کارگاه های زود بازده اقتصادی خرد و کلان بود تا بتوان در کوتاه مدت فرصت های اشتغالزایی فراهم نمود که راه اندازی کارگاه های کوچک اقتصادی به دلیل نوسانات اقتصادی نیاز به حمایت نماینده و مدیران شهری جهت اعطای تسهیلات و فراهم نمودن زمینه صادرات و فروش محصولات این تولیدی ها را میطلبد.

در بخش کشاورزی نیز تنها تهیه آب کافی نیست و کشاورزان باید در جهت فروش محصولات کشاورزی خود و مبارزه با پدیده دلالی در این بخش یاری شوند تا به سود واقعی خود از کشاورزی برسند.

برنامه های جامع نماینده گچساران و باشت در برخی زمینه ها بسیار خوب و در صورت تحقق باعث ایجاد انقلاب صنعتی و اقتصادی شهرستان های گچساران و باشت می شود اما به نظر می رسد تحقق صددرصدی برخی از بند های این برنامه جامع نیاز به زمان زیادی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز