دادگو تاکید کرد ؛

فقدان شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری، منشاء چالش های زیست محیطی

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۲:۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۸۰۶
فقدان شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری، منشاء چالش های زیست محیطی
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، رئیس شورای اسلامی شهر کرج از فقدان شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری در سطح محلات این کلانشهر به عنوان منشاء بسیاری از چالش های زیست محیطی و بهداشتی یاد کرد.
محمود دادگو با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه مرکز البرز فاقد شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری و آبهای سطحی می باشد و این موضوعی به چالشی برای شهر و شهروندان تبدیل شده و تبعات فراوانی را به همراه داشته است که کمترین آن پراکندگی بوی تعفن در محل زندگی مردم می باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه گزارش های ارائه شده از سوی نهادهای نظارتی دلالت بر آبیاری برخی مزارع و باغات با فاضلاب های شهری و صنعتی دارد، گفت: این اوج بی تفاوتی و بی حسی نسبت به بهداشت و سلامت شهروندان است و مسئولان باید در برابر ورود چنین محصولاتی به بازار مصرف پاسخگو باشند.
 
این مسئول ارشد شهری اضافه کرد: فاضلاب های شهری منشاء دهها بیماری و چالش زیست محیطی هستند و همچنین پای حشرات و حیوانات موذی را نیز به محل زندگی شهروندان باز می کنند و از شرکت آبفای البرز انتظار می رود که با استفاده از منابع بانکی و تقسیط هزینه های انشعاب فاضلاب برای مشترکان خانگی، نسبت به این مهم اقدام نماید.
 
 دادگو همچنین گفت: اکنون کرج در حالی با حدود دو میلیون نفر جمعیت عنوان «کلانشهر» را یدک می کشد که طی دهه های اخیر شاهد رشد ناموزون شهری بوده و بدون وجود زیرساخت های لازم اما بالاترین مهاجرپذیری را در بین شهرهای کشور داشته است و زمانِ آن رسیده تا فعالیت های عمرانی و خدماتی به سمت توسعه زیرساختها سوق پیدا کند.
 
به گفته رئیس پارلمان محلی کرج، در حال حاضر و به دلیل عدم مدیریت صحیح آبهای سطحی، شاهد ایجاد سیلاب های منطقه ای به دنبال بارش برف و باران می باشیم که خسارت های زیادی را به زیرساختها، تاسیسات شهری و خانه های مردم وارد می آورد و با ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب، می توان این معضل را نیز مدیریت کرد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه بهره مندی شهرها از سیستم مدیریت هوشمند فاضلاب شهری یکی از شاخص های توسعه یافتگی به شمار می رود، «زندگی در شهری ایمن و سالم» را حق مسلم شهروندان کرجی دانست و بیان داشت: مرکز البرز در حال حاضر برای رسیدن به استانداردها با چالش ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند که رفع آنها در گرو حمایت بیشتر دولت و ادارات کل استان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز