مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان:

اجرای طرح هجرت ۳ در ۳۰۰آموزشگاه با مشارکت ۳هزارو ۵۰۰دانش آموز

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۵:۴۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۹۹۱
اجرای طرح هجرت ۳ در ۳۰۰آموزشگاه با مشارکت ۳هزارو ۵۰۰دانش آموز
دیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی طرح هجرت 3گفت : طرح هجرت 3به دنبال گسترش فرهنگ کارآفرینی ، مسئولیت پذیری و روحیه جهادی در دانش آموزان است.

دکتر گودرز کریمی فربا اشاره به اجرای این طرح در 300آموزشگاه با مشارکت 3هزارو 500دانش آموز افزود : بهسازی ، زیباسازی ، تعمیرو تجهیز امکانات مدارس با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و بهره گیری از روحیه کار جهادی در آنان دنبال خواهد شد .

وی به حمایت های بی دریغ فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) از برنامه های مشترک با بسیج دانش آموزی و فرهنگیان اشاره کرد و گفت : بسیج در هر عرصه ای ورود کرده ،موفق بوده و این به پشتوانه  هدف ، تعصب و احساس رسالتی است که درنیروهای  بسیجی وجود دارد .

کریمی فر به تخصیص 2میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز طرح هجرت 3اشاره کرد و گفت :  طرح هجرت 3 به مدد اهداف معنوی که در آن وجود دارد ، نتایجی را به دنبال می آورد که در جاهای دیگر با   اعتبارات مشابه  امکان پذیر نیست .

وی بر این نکته تاکید کرد که توسعه مشارکت های همه جانبه یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش است  و افزود : طرح هجرت 3از طرح های موثر ، عمیق و کیفی است که هر ساله اجرا می شود و از ظرفیت دانش آموزان  در  بهسازی و زیباسازی فضای مدارس استفاده می کند .

کریمی فر تاکید کرد : غنی سازی اوقات فراغت ،آشناسازی دانش آموزان با مهارت های مختلف، محرومیت زدایی از مناطق محروم و گسترش فرهنگ کارآفرینی  و روحیه جهادی در دانش آموزان از جمله اهداف دیگری است که در این طرح دنبال می شود.

وی افزود: بسیج علاوه بر طرح هجرت 3، در امور علمی دانش آموزان با حساسیت و دغدغه ورود پیدا کرده و با اجرای طرح آیه های تمدن و حمایت از دانش آموزان نخبه و مستعد زمینه موفقیت بیشتر آنان را در کنکور سراسری و المپیادهای علمی فراهم کرده است .

کریمی فر در ادامه به طرح تولیدی کردن  و کارآفرینی در هنرستانها اشاره کرد و گفت : با بهره گیری از ظرفیت هنرستانها و استفاده از هنرآموزان می توان علاوه بر تحقق اهداف طرح هجرت 3 به کارآفرینی ، اشتغال زایی و مهارت آموزی دانش آموزان هم کمک کرد .   

سرهنگ حسینی مسئول بسیج دانش آموزی استان لرستان هم در این جلسه هدف از اجرای طرح هجرت 3را کمک به آموزش و پرورش در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت : معظم له از  به کار گیری جوانان درامر  بهسازی و تعمیر  مدارس به گنجی بزرگ  تعبیر کرده اند که می تواند برای مسئولین راهگشا باشد .

وی در ادامه از تعامل ، مشارکت و همکاری صمیمانه آموزش و پرورش در اجرای این طزح تقدیر کرد و افزود : انتظار می رود امسال نیز همچون گذشته شاهد حضور با نشاط دانش آموزان در این طرح باشیم . سرهنگ بیرانوند مسئول بسیج سازندگی لرستان هم در این جلسه به ساماندهی 5هزارو 300نفر در اجرای طرح هجرت 3 اشاره کردو گفت : 3500نفر از این آمار مربوط به دانش آموزان است .

وی در ادامه به اختصاص یک میلیارد و 350میلیون ریال برای اجرای طرح هجرت 3در سال جاری اشاره کرد و گفت : تلاش می شود تا اعتبارات بیشتری برای این طرح جذب شود .  

مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس لرستان هم به تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار برای تهیه تجهیزات مورد نیاز این طرح اشاره کرد و گفت : طرح هجرت 3طرحی ماندگارو اثرگذار است و با ید تقویت و حمایت شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم طرح هجرت 3را نماد عینی و تجلی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ذکر کرد و گفت : در دو سال اخیر توفیقات بسیار خوبی کسب شده که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست .

یوسفوند تاکید کرد : این طرح کاری فرهنگی ، تربیتی و معنوی است که می تواند منجر به پرورش روحیه مسئولیت پذیری ، تعاون ، همکاری در دانش آموزان شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز