رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد:

اهمیت کار اورژانس وامنیت فیزیکی /لزوم جلوگیری از سودجویان در به کارگیری افرادی تحت عنوان کمک پرستار

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۰۱۳
اهمیت کار اورژانس وامنیت فیزیکی /لزوم جلوگیری از سودجویان در به کارگیری افرادی تحت عنوان کمک پرستار
نشست اعضاء هیات مدیره نظام پرستاری استان با ریاست و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در سالن شماره یک حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،نشست اعضاء هیات مدیره نظام پرستاری استان با ریاست و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در سالن شماره یک حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست که محور بحث آن مطالبات و معوقات پرستاری و نظارت بر درمانگاه ها و مراکز خصوصی و بکارگیری نیروی انسانی در آن مراکز با صلاحیت حرفه پرستاری بود، اعضاء نظام پرستاری نقطه نظرات سازنده و دغدغه های خود را در این راستا بیان نمودند و با توجه به آموزش 20 هزار نفر طی چند سال گذشته تا سال 94 تحت عنوان کمک بهیاری که آموزش های اولیه خود را براساس آیتم های 32 گانه وزارت بهداشت فرا گرفته اند و جدیدا" هم افرادی سود جو اقدام به آموزش افرادی تحت عنوان کمک پرستار نموده که مداخلاتی را در حرفه پرستاری بوجود آورده اند، خواستار رسیدگی به این قضیه شدند.

در این نشست دکترکورش  ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نیروهای کمک پرستار اظهار داشت: ما از اول با این قضیه مخالف بودیم و مکاتباتی را هم با وزارت خانه انجام شد، یک کار کارشناسی شده باید صورت می گرفت و چارچوب های آموزشی و علمی آن مشخص می شد و نظر روسای دانشگاه های علوم پزشکی را نیز در این راستا جویا می شدند.

وی گفت: انصافا" آموزش و علم نباید پولی باشد چرا که علم و تفکر جایگاه ویژه ای دارد باید این جایگاه و شان افراد حفظ شود  نقش آموزش در این میان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و اینکه بخش خصوصی ورود پیدا کند و با برگزاری دوره های فشرده و فرمالیته چنین دوره هایی را برای افراد بگذارد نتیجه اش با کرم الکاتبین است.

وی در ادامه سخنانش گفت: وقتی علم سیاسی باشد جایگاه علم و شان افراد نزول پیدا می کند، باید آموزش ها بصورت آکادمیک در دانشگاه ها صورت بگیرد، اعتقاد بنده این است شما بعنوان صنف پرستاران باید به جد با این قضیه برخورد می کردید چرا که با راندهای سیاسی اگر این افراد وارد بدنه وزارت بهداشت و درمان شوند مشکلی اساسی بوجود می آید.

ساکی  در ادامه گفت: تعرفه گذاری پرستاری یک بحث کشوری است بالاخره باید یک فکر اساسی برای آن بشود.

وی اهمیت کار اورژانس ها و امنیت فیزیکی را مهم دانست و گفت:  معوقات بیمه ای یکی از مشکلاتی است که دانشگاه نمی تواند معوقات پرستاران و کادر درمانی را به موقع پرداخت نماید و اهمیت کار اورژانس ها بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز