فلورایدتراپی شصت هزار نفر از دانش آموزان استان سمنان

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۶:۲۷:۴۰
کد خبر: ۴۲۴۰۶۱
فلورایدتراپی شصت هزار نفر از دانش آموزان استان سمنان
مدیرکل آموز ش و پرورش استان سمنان گفت: طرح فلوراید تراپی دربیش از 400 آموزشگاه در سطح استان و پوشش دهی بالغ بر60000 نفر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، محمدرضا جهان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه کشوری نظام تحول سلامت دهان و دندان و تحقق برنامه (مرحله دوم) فلورایدتراپی دندان‌های دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی و ابتدایی دوره تحصیلی ایتدایی(12-6) ساله با هدف مقاوم‌سازی دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان‌های شیری و دائمی دانش‌آموزان (دختر و پسر) (شهری و روستایی) در بیش از 400 آموزشگاه در سطح استان و پوشش‌دهی بالغ بر60000 نفر با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود به اجرا در آمد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از وارنیش فلوراید به عنوان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان توصیه می‌شود، یادآور شد: از مزایای استفاده از وارنیش فلوراید، ایمن بودن آن برای کودکان و کاربرد آسان و راحت آن توسط افراد آموزش دیده در مدارس ابتدایی می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در اجرای برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی استان که در سه محور آموزش، پیشگیری و درمان آغاز شد شاهد اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی ویژه دانش‌آموزان شش پایه ابتدایی در 400 آموزشگاه از مجموع یک هزار آموزشگاه در سطح استان هستیم.

محمدرضا جهان با بیان اینکه این طرح، حدود 50 درصد کاهش پوسیدگی در دندان‌های شیری و دائمی را به همراه دارد، گفت: وارنیش فلوراید روشی برای کنترل پوسیدگی دندان استفاده می‌‌شود و با این روش میزان خرابی و پوسیدگی دندان‌های آنها به حداقل می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز